Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel
Ignac Kulier

Jelovnici za mršavljenje

  • Parvus
  • 08/2006.
  • 120 str., meki uvez
  • ISBN 953950953X
  • Cijena: 80.00 kn
Mršavljenje nije ništa drugo nego mali prljavi rat sa samim sobom. Izrada specifičnih jelovnika za mršavljenje jedan je od najvećih problema za svakoga tko se muči s viškom kilograma jer se traži prije svega poznavanje namirnica i njihove energijske vrijednosti kao i veliko strpljenje oko izbora i pripreme namirnica.

Knjižica “Jelovnici za mršavljenje” sadrži odgovore na ključno pitanja: kako napraviti jelovnik i uspješno mršaviti. Pouzdano je utvrđeno da oko 1250 kcal/dnevno osigurava trajno mršavljenje tempom od 0,5 kg/tjedno bez opasnosti za zdravlje, pa su stoga svi jelovnici u ovoj knjižici složeni na toj osnovi (doručak + ručak + večera + dodatni obroci = 1250 kcal).

Pitanje gotovih jelovnika koji su energijski provjereni, kulinarski lako prihvatljivi i nutricionistički izbalansirani, zahtjeva znanje i umješnost. Nažalost, bez toga nema uspješnog mršavljenja jer kako god okrenete, sve se vrti oko unosa s jedne i potrošnje kalorija s druge strane.

Postoje 2 temeljne opcije; ili ćete koristiti gotove jelovnike koje je netko stručan za vas kompjutorski obradio ili ćete to načiniti sami koristeći se odgovarajućim softwerskim paketom, prehrambenim tablicama i dobrim receptima! . Kod toga treba, zdravlja radi, razlikovati nekoliko stvari:

1. kvalitetan izbor namirnica da bi se osigurala raznovrsnost prehrane
2. slaganje malokalorijskih obroka koji će odgovarati biološkoj vrijednosti i potrebama korisnika
3. kulinarska priprema obroka prema takvom predlošku

Naime, ne može se „slagati“ bilo koja namirnica , već je bitno - što i kako s čim ide, što se podnosi ili ne podnosi. Temeljno pravilo pri tom jest da svaka jedinica tj. obrok predstavlja približno određenu energijsku vrijednost, pa kad ih posložite u cjelodnevni jelovnik onda samo mijenjate jedinice. Prednost ovakvog naćima leži u tome što ćete koristiti omiljene namirnice a izbjeći one koje vam ne odgovaraju.

Korištene namirnice spadaju u srednje ili nisko glikemične tj. minimalno provociraju vašu gušteraču na lučenje inzulina. Svaki doručak, ručak, večera i dodatni obrok obilježeni su brojevima pa se postupak slaganja dnevnih jelovnika zapravo svodi na određenu kombinaciju brojeva (primjerice jedan od dana u tjednu ponedjeljak izgleda ovako 7 + 17 + 9 = 1320 kcal).

Sasvim je jasno da imate na raspolaganju veliki broj kombinacija koje će se završiti ispod ili oko 1250 kcal.. Ako izdržite takav režim prehrane 90 dana uz primjeren sistem fizičke aktivnosti, jamči vam se solidan gubitak težine koji bi trebao biti tempom od minimalno 0,5 kg/ tjedno ili 2 kg mjesečno odnosno oko 6 kg za 3 mjeseca.. Sve ostalo ovisi o vama.
Iz uvoda

– Komentari –

– Od istog nakladnika –

Prethodna Slijedeća Vidi sve knjige

– Od istog autora –

Prethodna Slijedeća Vidi sve knjige

– Povezani sadržaj –

– Pretraži sve knjige –