Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel
Jean-Michel Charlier

Nestali s Crnog sokola

  • Nakladnik: Libellus
  • Prijevod: Goran Marinić
  • Ilustracije: Christian Gaty, Jijé
  • 03/2014.
  • 48 str., tvrdi uvez
  • ISBN 9789532764499
  • Cijena: 12.74 eur
    Preračunato po fiksnom tečaju konverzije 7,53450 kuna za 1 euro
  • Cijene knjiga su informativnog karaktera, navodimo prvu cijenu po izlasku knjige iz tiska. Preporučamo da cijene i dostupnost knjiga provjerite kod nakladnika ili u knjižarama! Moderna vremena više se ne bave prodajom knjiga, potražite ih u knjižarama, antikvarijatima ili u knjižnicama.

"Riđobradi" Jean-Michela Charliera (scenarista) i Victora Hubinona (crtača) utjelovljuje nestabilno područje na kojemu će se preklopiti dječačka potreba za avanturom i potreba odraslih za kritičkim opisom svijeta.

U tome svjetlu valja promatrati i njihov odnos koji se može razumjeti kao neprekidna borba između realizma i romantizma, pri čemu su i Charlier i Hubinon podjednako koristili oba registra. Tijekom petnaestak godina rada na avanturama Riđobradoga, Hubinon će velik dio svoje stvaralačke energije utrošiti na detaljno iscrtavanje i autentičnu rekonstrukciju velikih jedrenjaka koji su vladali morima 18. stoljeća. Jednakom će historiografskom pozornošću stvarati i ostatak toga svijeta, od arhitekture gradova, dvoraca i utvrda, do odjeće plemića, "radnika" i robova.

Zbog svega toga, Hubinon će zauzeti počasno mjesto u galeriji frankofonih strip-realista iako će dometi njegove koncepcije realističkog stila ostati ograničeni onodobnim uredničkim odlukama i tehnološkim mogućnostima tiska (Hubinonovi prikazi bliskih borbi, posljedicâ topovskih kanonada i sličnih momenata od kojih su uobičajeno sačinjeni avanturistički stripovi bit će lišeni eksplicitnog nasilja i brutalnih, gotovo eksploatacijskih, scena razaranja i klanja kakve će se pojaviti u kasnijim stripovima ovoga žanra, a onodobna tehnologija tiska sa svojom ograničenom paletom boja, jakim kontrastima i čestim greškama zbog kojih će Eric u više navrata promijeniti boju kose iz bijele u žutu, a boju očiju iz plave u smeđu počesto će gurnuti strip izvan okvira realističkog diskursa što je smjer kojim Hubinon sigurno nije htio ići).

Ni Charlier neće uteći zamkama (auto)cenzure, iako će se to kod njega izraziti na drugi način. U opisima svakodnevnog piratskog poslovanja Charlier neće bježati ni od nasilja ni od smrti, a često će destabilizirati i tradicionalnu podjelu na „junake“ i „negativce“, barem u pogledu podjednake samovolje i sumnjive motivacije i jednih i drugih. I Charlier će, baš poput Hubinona, posezati za povijesnom dokumentacijom iz koje će „krasti“ taktike pomorskih bitaka, lukavstva davnih kapetana, običaje odmetnutih pomoraca i razbojničke svite kao i ideje za političke intrige.

Charlier će svijet "Riđobradoga" utemeljiti na povijesnim izvorima koje će potom preraditi u skladu s redukcionističkim zahtjevima avanturističkoga žanra. Upravo se u odnosu prema povijesti očituje Charlierova sklonost cenzuriranju vlastitoga pera. Naime, tijekom petnaestak godina suradnje s Hubinonom i gotovo trideset godina rada na "Riđobradom" (s drugim crtačima nakon Hubinonove smrt 1979.) Charlier je i prema povijesnoj pozadini i prema samim piratima o kojima je pisao uglavnom imao fetišistički odnos.

(iz kritičkog prikaza Matka Vladanovića)

© Bilješke o knjigama izrađene su na osnovu informacija dobivenih od nakladnika i njihove dodatne uredničke obrade temeljem uvida u sadržaj knjige, te se kao takve ne smiju prenositi bez prethodnog dogovora s uredništvom portala.

– Od istog nakladnika –

Prethodna Slijedeća Vidi sve knjige

– Od istog autora –

Prethodna Slijedeća Vidi sve knjige

– Pretraži sve knjige –