Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Dragan Jurak ×

Kritika • 19.03.2017.

Andrej Kurkov : Vrtlar iz Očakova

Kurkov nonšalatnom lakoćom fabulira o putovanju kroz vrijeme, borbi sa sovjetskim kriminalom... i upravo bezobrazno čitatelja nutka dijamantima, seksom sa sovjetskim piljaricama, alkoholom iz sovjetskih kombinata, te akcijskim uzbuđenjima u okviru borbe protiv sovjetskih asocijalnih elemenata… Ali nema u toj lakoći fabuliranja i podilaženja čitatelju spisateljske bezočnosti.
Kritika • 06.03.2017.

David Graeber : Prema antropološkoj teoriji vrijednosti

Slika ljudske prirode i ljudske motivacije kao da se neprestano i svakodnevno potvrđuje u našem tržišnom društvu. Prema njoj, mi smo jedinstvene jedinke koje imaju neograničene želje, uvijek u barem prešutnoj kompeticiji. Tržišnoj ekonomiji Graeber suprostavlja ekonomiju darivanja.
Kritika • 26.02.2017.

Drago Roksandić, Vlatka Filipčić Maligec : Kultura hrvatskog antifašizma

Povodom pedesete godišnjice Kongresa u Hrvatskom povijesnom muzeju, pokrovitelj izložbe predsjednik Franjo Tuđman u predgovoru kataloga napisao je da je Topusko 'usred zaraćene i zamračene Europe' bilo 'krik na jeziku koji Hrvatska najbolje govori'.
Kritika • 09.02.2017.

Mihaela Gašpar : O čajnicima i ženama

Literarni amalgam u kojem svakodnevica postaje začudna, i obratno, u kojem začudan svijet postaje prepoznatljiv i svakodnevan... Ovdje na djelu imamo jako finu književnost. Sasvim ozbiljnu književnost. I to po svim linijama. 'O čajnicima i ženama' funkcionira u detalju, u cjelini; kao poezija, kao roman; kao roman o ženama, kao žensko pismo.
Kritika • 01.02.2017.

Ivo Žanić : Jezična republika

Kao što demontira Marinkovićevu i Radakovićevu demonizaciju novoštokavskog standarda, tako Žanić primiruje nacionalističku fetišizaciju standarda, odnosno regionalističku petrifikaciju dijalekata. 'Jezična republika' slavi demokratičnost i hibridnost jezika.
Kritika • 12.12.2016.

Peter Hoeg : Susanin efekt

Valja istaknuti ono što je dobro. Høegov precizni, brzi, elegantni stil, hladan poput skandinavskog dizajna, ali s prstohvatom poetičnosti. Njegovu potkovanost u prirodnim znanostima, fizici, kemiji, strojarstvu. Pronicljivost u karakterizaciji pojedinih likova i njihovih međusobnih odnosa...
Kritika • 25.11.2016.

Mo Yan : Žabe

Ispisujući poslijeratnu povijest Kine Mo Yan otvara historijske tabu-teme. Iako mu literarni pseudonim znači „ne govori“, odnosno „bez riječi“, on pripovijeda Kinu, njenu nedavnu prošlost.