Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Dragan Jurak ×

Kritika • 26.02.2017.

Drago Roksandić, Vlatka Filipčić Maligec : Kultura hrvatskog antifašizma

Povodom pedesete godišnjice Kongresa u Hrvatskom povijesnom muzeju, pokrovitelj izložbe predsjednik Franjo Tuđman u predgovoru kataloga napisao je da je Topusko 'usred zaraćene i zamračene Europe' bilo 'krik na jeziku koji Hrvatska najbolje govori'.
Kritika • 09.02.2017.

Mihaela Gašpar : O čajnicima i ženama

Literarni amalgam u kojem svakodnevica postaje začudna, i obratno, u kojem začudan svijet postaje prepoznatljiv i svakodnevan... Ovdje na djelu imamo jako finu književnost. Sasvim ozbiljnu književnost. I to po svim linijama. 'O čajnicima i ženama' funkcionira u detalju, u cjelini; kao poezija, kao roman; kao roman o ženama, kao žensko pismo.
Kritika • 01.02.2017.

Ivo Žanić : Jezična republika

Kao što demontira Marinkovićevu i Radakovićevu demonizaciju novoštokavskog standarda, tako Žanić primiruje nacionalističku fetišizaciju standarda, odnosno regionalističku petrifikaciju dijalekata. 'Jezična republika' slavi demokratičnost i hibridnost jezika.
Kritika • 23.01.2017.

Srećko Horvat : Radikalnost ljubavi

Revoluciji, ubijenoj asketizmom, treba ljubav. Ali i više, ljubavi, kakva jest u svojoj trećoj 'civilizaciji', ispražnjenoj od sadržaja i pretvorenoj u robnu razmjenu preko društvenih mreža, treba revolucija. Srećko Horvat, u svojoj knjizi 'Radikalnost ljubavi' kaže, citirajući Rimbauda, ljubav treba ponovo izmisliti. Danas više no ikad.
Kritika • 09.01.2017.

Ljubiša Prica : Film kao medij filozofskog mišljenja

Google tražilica ne nudi mnogo, tek razbacane biografske krhotine. No kad se počinje čitati 'Film kao medij filozofskog mišljenja' pitanje tko je Ljubiša Prica kao da se samo otkriva. Iz rečenice u rečenicu, iz poglavlja u poglavlje, nameće se odgovor da je Ljubiša Prica, zapravo, najzanimljiviji hrvatski teoretičar filma koji se pojavio nakon Hrvoja Turkovića.
Kritika • 25.11.2016.

Mo Yan : Žabe

Ispisujući poslijeratnu povijest Kine Mo Yan otvara historijske tabu-teme. Iako mu literarni pseudonim znači „ne govori“, odnosno „bez riječi“, on pripovijeda Kinu, njenu nedavnu prošlost.
Kritika • 02.11.2016.

Ivica Đikić : Beara: Dokumentarni roman o genocidu u Srebrenici

Usporedo s rekonstrukcijom povijesnih događaja Đikić pokušava shvatiti i motivaciju raznih aktera, mahom srpskih oficira i političara u raznim trenucima i fazama tog strašnog srpnja. Pronicljivim logičkim konstrukcijama Đikić uspostavlja mrežu najsuptilnijih motivacija, osobnih, političkih, kontekstualnih.