Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Matko Vladanović ×

Kritika • 26.09.2017.

Robert Vrbnjak : Triplex letačice

Neovisno o tome što izviru iz mjesta krize, "Triplex letačice" ne uranjaju u onu plačnu egzistencijalnu tjeskobu, već se koprcaju i svim sliama drže glavu na površini. Ako je već sve kaos koji se ne da kontrolirati, onda ga se barem humorom može svesti na podnošljive okvire.
Kritika • 28.08.2017.

Leon Lepoglavec Čiček : Rođen u tami

U razradi svoga (pret)povijesnog univerzuma Čiček je prilično detaljan, no jednako je tako i neumjeren u želji bilježenja svake pa i najmanje ideje, bilo njoj mjesto u tekstu ili ne. Načelno nema ničega lošega u potrebi bilježenja 'nebitnog' (poput ekstenzivne fikcionalne nomenklature pretpovijesne flore i faune), osim kad se zbog takvih stvari zanemaruju daleko potentniji rukavci.
Kritika • 16.06.2017.

Sanja Lovrenčić : Zagrebačko djetinjstvo šezdesetih

Sanja Lovrenčić ne priča jezikom, niti gleda pogledom djeteta već na sebe navlači dječju krabulju iz koje sporadično izbijaju obrisi drugih (starijih) varijacija njenoga glasa/identiteta. Nije tu riječ o jeftinom ili loše skrojenom kostimu koliko je riječ o svjesnom izboru, o stavu prema prošlosti koja se i ovdje – kao i bilo gdje drugdje – javlja kao amalgam subjektivnog i objektivnog.
Kritika • 29.05.2017.

Bill Willingham : Bajke: Životinjska farma

'Willinghamove 'Bajke' utjelovljuju sam medij stripa. Unutar labavih pravila fiktivnoga svijeta (u svakom trenutku podložnih promjeni) nudi se mogućnost pisanja i crtanja svega, u svim zamislivim ikoničkim i simboličkim registrima, ograničena 'tek' komercijalnim učinkom.
Razgovor • 09.05.2017.

Marko Šunjić : U televizijskim emisijama strip je trinaesto prase

Reklamu uglavnom ne možeš platiti, stoga bi bilo idealno da na nekakvoj državnoj televiziji, koja bi se trebala brinuti o kulturnim potrebama građana (svi na kraju plaćamo pretplatu), postoji nekakva emisija koja bi sustavno pratila i strip. Sam tu teško išta mogu postići. Za takve bi stvari bio potreban sustavni angažman cijele branše ili cijele kulturne sredine.
Kritika • 03.02.2017.

Damir Karakaš : Sjećanje šume

Svaka od crtica od kojih se sklapa 'Sjećanje šume' zatvorena je cjelina, i svaka je dovoljno jaka da može stajati sama za sebe pa se putnik, prolazeći labirintom, na svakoj postaji može odmoriti, odustati od putovanja ili odlučiti pokušati ponovno, prilazeći mu iz drugog pravca.
Kritika • 20.10.2016.

Milena Benini : Prodavač snova

U "Prodavaču snova" nije tehnologija ni tehnološki ratio ono što mijenja i definira ljudske odnose, već su to intenzitet razumijevanja sebe i volja za gnozom (u starogrčkom, a ne postkršćanskom smislu) posredovani, dakako, fantastičnim mehanizmom jer ništa osim realističke dogme takvo što ne brani.