Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Matko Vladanović ×

Kritika • 10.03.2017.

Davor Mandić : Đavolja simfonija

'Đavolja simfonija' uopće ne pripovijeda o Domovinskom ratu, već priča priču o odrastanju i suočavanju sa svijetom, a za tu vrstu pripovijesti infantilnost dolazi kao naručena. Glavni junak dostojan je nasljednik europske tragike suvremenog tipa, skrojen po dobroj staroj maksimi prema kojoj jedan problem nipošto nije dovoljan da se adekvatno izrazi sva težina jada i nesreće glavnog junaka i njegovog...
Kritika • 22.02.2017.

Helena Sablić Tomić : Skriveno u oku

Pišući o sebi, o gradovima i prostorima svojih sjećanja, o tradiciji i modernosti heterogenih prostora kulture kojima kroči u trostrukoj ulozi konzumenta, profesionalca i baštinika, Helena Sablić Tomić gradi 'čardu' od teksta – prostor sastavljen od slobode i uspomena, od privatnoga i javnoga, tumačenoga okom zainteresiranoga i obrazovanoga promatrača.
Kritika • 03.02.2017.

Damir Karakaš : Sjećanje šume

Svaka od crtica od kojih se sklapa 'Sjećanje šume' zatvorena je cjelina, i svaka je dovoljno jaka da može stajati sama za sebe pa se putnik, prolazeći labirintom, na svakoj postaji može odmoriti, odustati od putovanja ili odlučiti pokušati ponovno, prilazeći mu iz drugog pravca.
Kritika • 26.01.2017.

Dinko Telećan : Azijska suita

Jedno je gledati slike prirode, ljudi i građevina, a sasvim drugo te iste stvari iskusiti pomoću tuđe pripovijesti. Vješto napisan putopis prevodi jednu kulturu u drugu, prikazuje susret svjetova i sve to uređuje tako da izgleda i zavodi drugačije od tekstova turističkih brošura.
Kritika • 20.10.2016.

Milena Benini : Prodavač snova

U "Prodavaču snova" nije tehnologija ni tehnološki ratio ono što mijenja i definira ljudske odnose, već su to intenzitet razumijevanja sebe i volja za gnozom (u starogrčkom, a ne postkršćanskom smislu) posredovani, dakako, fantastičnim mehanizmom jer ništa osim realističke dogme takvo što ne brani.
Kritika • 08.03.2016.

Borna Vujčić : Nužno zlo

Likovi koje Vujčić predstavlja glasom šarolika su družba koja, osim svog mjesta u alegorijskom zdanju, prikazuje širok raspon tinejdžerskih karaktera, razmišljanja i opsesija. Vujčić je vrlo dobar u portretiranju i većina njegovih likova, čak i onda kad prelaze u hiperbolu, uvjerljiva su književna aproskimacija likova koje smo i sami susretali tijekom školovanja. No, dok Vujčićevi likovi funkcioniraju...
Kritika • 04.01.2016.

Helena Klakočar : Nemirno more

Od čistih putopisno-anegdotalnih zapisa, preko socio-političkih komentara pa do sasvim osobnih snova i strahova - u osamnaest poglavlja 'Nemirnog mora' nailazimo na mješavinu diskursa povezanih 'neatraktivnom', a opet simbolički primjerenom, linijom laviranog tuša kojom se dodatno naglašava nestalno, fluidno stanje egzila u stalnoj potrazi za konkretnim oblikom.