Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Matko Vladanović ×

Kritika • 09.12.2013.

Dario Šarec : Na putu za Neverland

Netko je uspio napisati knjigu u kojoj nema ni traga Jugoslaviji, ni jednog spomena novovalnih prvoboraca pa čak ni usputne zabilješke o Domovinskom ili bilo kojem drugom ratu. Možda sam takvo što i trebao očekivati. Dario Šarec je dovoljno mlad (rođ. 1981.) da bi mu sva jugoslavenska ikonografija, uzdignuta do kulta u post-jugoslavenskom dobu, bila pomalo daleka i tuđa. Djeca devedesetih "briju" na neke...
Kritika • 29.11.2013.

Franjo Fuis : Velika glad u plemenu Gula-Gula

Imamo li na umu kako je samo velikima uspjelo poći za rukom istrgnuti pulp iz vremena u kojem je nastao (primjeri Roberta E. Howarda i H. P. Lovecrafta govore dovoljno sami za sebe) stvar postaje zanimljivija. Fuisovo pismo strastveno je pismo, prožeto golemom energijom koja probija iz svake stranice i iz koje se zrcali radost izmišljanja svjetova, likova i avantura na kakvu se rijetko nailazi, pogotovo u vremenu...
Kritika • 22.11.2013.

Ivo Brešan : Sedam stuba do trona

Riješiti probleme kriminalističkog zapleta krilaticom "sve je moguće" te tako opravdati sve logičke rupe, besmislene i potpuno nevjerojatne situacije, ne zahtijeva nikakvu vještinu. Kristijan Gazivoda ne obija, doduše, Fort Knox no i to bi nekako napravio da je priča od njega to tražila. Nema tog sustava osiguranja koji je savršen i uvijek postoji barem jedan ventilacijski otvor na koji je netko zaboravio....
Kritika • 02.10.2013.

Daniel Radočaj : Ponekad bih odlazio k njoj biciklom

Radočaj je sposoban usmjeriti čitateljev pogled prema skrivenim, "neopjevanim", dimenzijama svakodnevnih situacija, pronaći humor tamo gdje humora nema, uprijeti prstom na zaboravljena značenja jezika i natjerati čitatelja da se zapita je li doista, maloprije, u istoj zbirci čitao o trivijalnim stvarima poput rekreativnog opijanja i njušenja smrdljivih čarapa. U svojim najboljim trenucima Radočaj zaista...
Kritika • 24.09.2013.

Mihaela Gašpar : Slatkiš, duhan, britva

Mihaela Gašpar ponire u nutrinu propalih, a ponekad tek propadajućih odnosa svojih protagonista istražujući pri tom uloge, identitete, komunikacijske prepreke, ograničenja i zastranjenja u vječnom "ratu" spolova, rodova i generacija. Pri tome često poseže za tekstom na granici kratke priče i minijature, smatrajući kako prostor priče nije mjesto na kojemu je potrebno unedogled raspredati kauzalitete već...
Kritika • 10.05.2013.

Reinhard Kleist : Castro

Retorika revolucije nije, doduše, nestala samo iz stripa; praktički je nestala i iz suvremenog društveno-političkog života iako se čini kako nikada nije bila potrebnija. Suvremeno doba donosi nove strategije otpora i nove načine mobilizacije (o kojima će se ovih dana raspravljati na forumu u sklopu Subversive Film Festivala), a retorici kakva je nekad postojala u stripovima Žarka Bekera, Julia Radilovića,...
Kritika • 28.04.2013.

Delimir Rešicki : Dronjci na hrpi

Lutajući po baranjskim krajolicima i obiteljskim albumima, u neprestanoj potrazi za izgubljenim tragovima nekadašnje stvarnosti poput nestalog industrijskog Osijeka, Rešicki ogoljava sebe i nanovo se sastavlja, premeće značenja riječi i slika stvarajući subjekt čvrsto utemeljen na heraklitovskoj ideji vječne mijene, subjekt koji od sebe odbacuje kolektivistička obilježja, subjekt koji zbog toga...
Kritika • 26.03.2013.

Krešimir Biuk : Dabar i los

Raizgrano kaotična i pomalo besmislena, priča - ispričana linearno i bez trunke autoironije ili postmodernističke autoreferencijalnosti - u kontekstu je hrvatske suvremene književnosti nezamisliva. "Poštenih" žanrovskih priča u njoj gotovo i nema stoga se nužno postavlja pitanje može li strip poput "Dabra i losa" ispuniti taj neosvojeni prostor? Šanse za takvo što su, dakako, minimalne što zbog...