Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Vanja Kulaš ×

Kritika • 13.01.2016.

Ivica Ivanišević : U sedlu je tijesno za dvoje

'U sedlu je tijesno za dvoje' malomišćanska je pripovijest koja se u svom lokalnom ritmu odmotava daleko od grandioznih svjetskih zbivanja. Progovarajući nostalgičarski toplo o nekim nevinijim vremenima i danas izgubljenim vrijednostima skromnosti i solidarnosti Ivanišević čitatelja omamljuje koncentratom univerzalnog optimizma.
Kritika • 22.12.2015.

Marina Vujčić : Susjed

Mlada žena koja je inače sposobna rezonirati sasvim bistro, čak i autoironično, saplevši se o vlastite romantične tlapnje, s vremenom sve karikaturalnije proklizava u ludilo. Kad se nakon cjeloživotne fatalističke pasivnosti napokon počne naoko proaktivno ponašati, već je zaglibila u deluziju: percepcija međuljudskih odnosa i zbivanja posve joj je izobličena.
Razgovor • 18.11.2015.

Midhat Ajanović: Knjiga mora biti istinita čak i kada je sve u njoj laž

Imam ponešto iskustva iz više oblasti stvaralaštva, ali je ipak jedino što pouzdano znam o stvaranju to da smo mi koji smo potpisani kao autori zapravo samo mediji. Na svom putu iz neke transcendentalne dimenzije u kojoj borave, ideje i priče prođu kroz nas i zabilježe se na papiru, platnu, filmskoj vrpci...
Portret • 05.11.2015.

Jules Maigret - intuitivni voajer u službi pravde

Profesionalno smiren, gotovo čak rezigniran u svojoj hladnokrvnosti, no nikako ravnodušan, u sveopćoj ugođajnosti melankolije i pesimizma, Maigret filozofski promišlja ljudsku psihopatologiju uz uobičajeno pitanje - ne kako se zločin zbio ili tko ga je počinio, nego - zašto. Uglavnom, u Simenonovim trilerima štede se municija i benzin, no istrage su iako sredstvima ekonomične, mentalno zahtjevne.
Razgovor • 13.10.2015.

Zoran Malkoč : Pisac sam koji neozbiljno govori o strahovito ozbiljnim stvarima

Dobra književnost mora biti subverzivna, ona mora razarati viđenje stvari, vraćati im čistoću i nevinost, prati ih od prljavštine kojima ih se svakodnevno zaodijeva. Mene više od nekakve kritike društva zanima i muči činjenica što smo svi mi postali obična, svakodnevna čudovišta.
Razgovor • 02.02.2015.

Kemal Mujičić Artnam : Književnost nije bijeg, prije sučeljavanje

Trauma, zašto ne? PTSP – zašto ne? Seksualne devijacije, nasilje, mržnja, strah, prijateljstvo, prostitutke i ljubavnici, ljubav i ljubomora, osveta, milosrđe, religioznost, moral i nemoral, zašto ne? Sve što je ljudsko, romanu nije strano.
Razgovor • 27.01.2015.

Tamara Bakran : Od svakog dana očekujem mali spektakl

Iako bih voljela da milijune ljudi razgaljujem svojom poezijom, bit ću zadovoljna ako ih npr. u Zagrebu ima desetak. (smijeh) No dok pišem ne razmišljam o publici, a i zanimljiva mi je Feuerbachova tvrdnja da je ogromna razlika između usmene i pisane riječi.
Kritika • 01.12.2014.

Julie Otsuka : Buddha u potkrovlju

Autorici treba čestitati na mudroj odluci da se unatoč trudu uloženom u dubinska rešerširanja izmakne suhim faktima te svjesno izbjegne forsiranje monolitnog biografizma u kakvoj preuzetnoj historiografskoj doku-fikciji. U svome delikatnome tekstu Otsuka će se uteći originalnijoj i daleko efektnijoj tehnici. Opredijelivši se za minimalizam i eliptičnost ona u srž životne realnosti proniče lirskim...