Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Vanja Kulaš ×

Razgovor • 14.11.2014.

Ivica Prtenjača : Svojim se životom igram dok pišem

Pišem po svom oku i pokatkad po svojoj duši, tako stvari nastaju kod mene. Trudim se uvijek pisati o važnim stvarima, a sad jesu li to magareće uši, durbin ili trenutak epifanije nije na meni da odlučujem, to je na čitatelju. Poezija je sve. Bez nje, ni mene, ni mojih knjiga ne bi bilo. Njoj dugujem odnos prema tekstu, a tu količinu ljubavi koju osjećam za dobru pjesmu ja vam ne mogu niti opisati, bojim se...
Kritika • 12.11.2014.

Ivica Prtenjača : Brdo

Prtenjačin izgnanik, ili možda - ovisno o kutu gledanja - bjegunac, nije jalovi zen-meditant. Lišen svakog hipsteraja i šminkerskog eskapizma, on je ruiniran čovjek, zgađen nad vlastitom inercijom i beskičmenjaštvom, koji žudi za novim smislom i konačnim samoostvarenjem. A gore, nadomak nebu, čuvajući Otok od požara, naš Sallinger ponovno će se roditi. Potom će se, nakon tromjesečne vječnosti,...
Kritika • 31.10.2014.

Jorge Amado : Mrtvo more

U romanu o ribarima i mornarima, kapetanima šalupa, kanuašima i lučkim radnicima, s vremenom se kao junakinje nameću njihove hrabre žene, koje su u surovoj stvarnosti osuđene na rubnu poziciju u ionako mariginaliziranoj sredini. Svjedočimo tome kako se s vremenom svojom energijom, zvonkim glasovima i gipkim oblinama uspijevaju izboriti za prvi pripovijedni plan. Time će one ovaj inicijalno muški roman...
Kritika • 21.10.2014.

Kjell Westö : Privid 1938.

Kjell Westö se ne opterećuje složenim fabuliranjem, svu svoju pomnju upućuje uobličavanju svakodnevnih događaja i naoko beznačajnih interakcija. Osjenčavanjem unutarnjih života psihološki slojevitih karaktera Westö čitateljev interes s grandioznih povijesnih zbivanja pomiče na individualne ljudske priče u njihovoj pozadini i poteže tako pitanja morala, empatije, društveno odgovornog djelovanja....
Kritika • 13.10.2014.

Ece Temelkuran : Zvuk banana

Ece Temelkuran energično tutnji kroz paralelna zbivanja koja izlaže poliperspektivno, složenim vitičastim rečenicama, iskrzanim dijalozima, u jednom udahu. Zgusnut, a značenjski šupljikav tekst pojačane frekvencije nalikuje nizu elipičnih pjesama u prozi, istočkanom toku svijesti, raskomadanim transkripima. Upravo zbog poetičnih fragmenata i očuđujuće zaigranosti roman nije lako čitati, ne uvlači...
Kritika • 04.07.2014.

Zsuzsa Bank : Vedri dani

Ulomci od dugih, pažljivo oblikovanih rečenica mjehurići su esencirane sreće. Moj primjerak knjige šareni se od drvenim bojicama označenih upravo takvih pasaža čija se osjećajnost koleba između prštavog veselja i elegične meditativnosti, a koji doista jesu najveći forte knjige. Nemojte da vas pozamašan broj stranica odvrati od čitanja ili pak pogrešno navede da debeljuškaste "Vedre dane" na odmor...
Kritika • 22.06.2014.

Jean Rouaud : Ratišta

Romansiranjem vlastitog odrastanja u francuskoj provinciji 60-ih godina Rouaud ispisuje autofikcionalni prozni tekst, prvi dio pentalogije posvećene svojim korijenima. Visoko stilizirano tekstualno pletivo protkano brojnim anegdotalnim detaljima (bakino zlatno zubalo u kuhinjskom kredencu, djedove smrdljive cigare, ulupljeni spaček...) formira se nelinearno, bez jasne kronologije, tehnikom dosjećanja, referencija...
Kritika • 16.05.2014.

Iosi Havilio : Opendoor

Dok inzistira na pomaknutim deskripcijama naoko banalnih situacija, autor istodobno čitatelja svjesno zakida za pomniju karakterizaciju likova, čak i za osnovne informacije o njima - sve ostaje na naznakama, opskurnim, izlomljenim epizodama. Takvom se narativnom šupljikavošću generira gusta, ljepljiva atmosfera nesigurnosti i blage jeze. Protagonisti koji blude začudnim fabularnim stranputicama Haviliovog...