Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Kritika ×

Kritika • 26.10.2009.

Branko Vasiljević : Tilt

Radi se zapravo o svojevrsnom prologu u motivsku potku tanašne knjige koju čine tri ciklusa (pedesetak stranica) a koja se trsi ispričati sve zahtjevniju i pomodniju tajnu identiteta. Od nastajanja do nestajanja, od "minglanja" i pretapanja do rastakanja segmenata sebstva, sve to možemo naći u najnovijoj knjizi Branka Vasiljevića. No, kako to doživljava istovremeno zamišljena i stvarna »podeblja knjiga«...
Kritika • 23.10.2009.

Anđelko Mrkonjić : Priče iz Supera

Uz rub okruglog ili četvrtastog stola, uz šank ili uz veliku staklenu stijenku pogleda prema onima koji uz njega prolaze, prelijevaju se emocije, prepričavaju se osobne tragedije, pretresaju se zbivanja u gradu, šuti se i smije. Ima ovaj prostor posve osobnu unutarnju, kolektivnu  biografiju uz koju se autor iz dana u dan vezivao, o kojoj je u ovim pričama (pro)govorio. Ima on i neko antropološko utemeljenje,...
Kritika • 20.10.2009.

Ivan Kordić : Živi stroj

Osim što očito, kako to proizlazi iz motivskog raspona okvira prethodne kritike, misli globalno i djeluje lokalno, Kordić i reciklira. Tako da, kada se govori o "Živome stroju" zaista treba zamisliti stroj kojega od viška glava ne boli, jer ovdje sabrane pjesme, prethodno objavljivane između drugačijih korica, kad ih se stavi na kup ili kamaru, ne ukazuju na sadržaj cjeline autorske pjesničke knjige....
Kritika • 20.10.2009.

Maja Sačer : Božji grijesi

Često puta Maja Sačer poseže za narativiziranjem iskustava rastave i raskida kako bi ih uvukla u zbirku onih elemenata kojima se izgrađuje ženska subjektiv­nost (npr. priče "Pod istim krovom", "Ti se spustio već"). Tematski su priče najče­šće okupljene upravo oko iskustva one ljubavi koja prepoznaje užasne neadekvatnosti odnosa u dvoje omogućujući pri tome čita­teljima i samim akterima upoznavanje...
Kritika • 14.10.2009.

Ivana Šojat Kuči : Sofija plaštevima mete samoću

Sve su riječi ispisane "na prvu loptu". Autorica kao da nema potrebu posegnuti za pjesničkim jezikom unutar običnog jezika svakodnevne komunikacije. A kada i posegne za uobličenijim, sofisticiranijim, pomalo baroknim izričajem, tade se izgubi u patetici pjesničkog nesnalaženja. Pjesništvo njezino nije samostojan estetsko-komunikacijski sustav lišen pragme lirskih poruka; ono je nedorečen medij za...
Kritika • 12.10.2009.

Nejc Zaplotnik : Put

Kritika • 29.09.2009.

Ratko Cvetnić : Polusan

Cvetnić je uspostavio brojne veze među likovima, ma koliko one bile labave, naglašavajući pri tome dominantu romana - refleksiju na preživljenu prošlost bez obzira piše li o važnim ili "manje važnim" zbivanjima u njoj. Simpatična strana "Polusna" nije vezana samo uz visoku stilsku razinu esejističkih njegovih dijelova već i uz diskurs koji evocira afekt osobne bliskosti s događajima i osobama....
Kritika • 28.09.2009.

Milorad Popović : Raskršća - cetinjski ljetopis

Susret Milorada Popovića i poezije, kako se u to danas, čitajući njegove pjesme, i sami možemo uvjeriti, bilo je uzajamno prepoznavanje. Milorad ga je "shvatio kao otkrovenje jednog spasonosnog povratnog puta prema sebi samom". (A otuda je i pošao, nije li stoga svako istinsko otkriće na polju duha, zapravo povratak samom sebi, ali onakvom sebi koji ti je dotad bio nepoznat!?) Demone podzemlja (parafrazira on...
Kritika • 27.09.2009.

Aleksandar Flaker : Autotopografija I. 1924-1946.

Aleksandar Flaker analizirao je već nekoliko puta odnos prostora i različitih praksi koje ga određuju, tretirajući prostor kao medij koji bilježi aktivno­sti koje su se u njemu dogodile. U novoj knjizi "Autotopografija I. 1924-1946" ispisuje posve osoban pogled na mjesta (Bia³ystok, £ódz, Gdansk, Varšava, Zagreb, Crikvenica,Karlovac, Senj, Mostar)  koja su ga odredila, u kojima je odrastao, školovao se,...