Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Kritika ×

Kritika • 11.01.2017.

Sándor Márai : Knjiga o travama

Máraijevo uvjerenje bilo je da je čovjek slobodan dok god je pravedan, i da je najmoćniji gospodar, ukoliko je nepravedan, nemoćan naspram čovjekove duše. To je vrlo važno uvjerenje, koje ga je, vjerojatno, održalo na njegovom putu individualnosti i stvaralaštva, i koje može biti potporom – podrškom mnogim drugim umovima...
Kritika • 09.01.2017.

Ljubiša Prica : Film kao medij filozofskog mišljenja

Google tražilica ne nudi mnogo, tek razbacane biografske krhotine. No kad se počinje čitati 'Film kao medij filozofskog mišljenja' pitanje tko je Ljubiša Prica kao da se samo otkriva. Iz rečenice u rečenicu, iz poglavlja u poglavlje, nameće se odgovor da je Ljubiša Prica, zapravo, najzanimljiviji hrvatski teoretičar filma koji se pojavio nakon Hrvoja Turkovića.
Kritika • 02.01.2017.

Tomislav Šakić: Modernizam u hrvatskom filmu

'Modernizam u hrvatskom igranom filmu' originalan je rad: tematski i metodološki jedinstven u hrvatskoj filmskoj historiografiji. Tomislav Šakić polazi od općeg razumijevanja odnosa klasičnog i modernističkog stila (u igranom filmu) i definira korpus hrvatskog modernističkog filma.
Kritika • 22.12.2016.

Emma Cline : Djevojke

Šezdesete su imale svoju mračnu stranu, koja se očitovala u nekritičkom prihvaćanju misticizma i okultnog. Stvari su često odlazile predaleko. Hipi ideali začudno lako su se miješali s bijelom i crnom magijom. S okultnim i mističnim idejama, zapravo obrascima antimodernosti i iracionalnosti. Uopće, i ideje i ljudi znali su završiti u neobičnim kolopletima.
Kritika • 19.12.2016.

Željka Horvat Čeč : 4 brave

Glavna junakinja je djevojčica koja ratne godine provodi u Međimurju, u selu u koje se ne uklapa zbog ateizma svoje obitelji i njihovog članstva u bivšoj Partiji. Njezine priče - zapravo crtice - oslikavaju okrutnost male sredine koja ne tolerira drugačijost i pršti od licemjerja.
Kritika • 25.11.2016.

Mo Yan : Žabe

Kritika • 23.11.2016.

Želimir Periš : X

Periš ovom zbirkom poeziju vraća sa razine dekadentnih estetsko-ligvističkih vratolomija na nivo megafona čija je, manje ili više uspješna, funkcija (nezahvalna, no neizbježna imenica u ovom kontestu) da govori destruktivnim procesima na koje je društvo otupjelo zbog stalne izloženosti njima.
Kritika • 17.11.2016.

Makis Tsitas : Bog mi je svjedok

Dok novi Evropljani u Evropu donose već zaboravljene velike obitelji, posljednji Evropljanin se ne uspijeva niti oženiti. Ekonomski kontekst Tsitasova romana je jasan. Hrisovalantis je žrtva neoliberalnog projekta, grčke zaduženosti, i dužničkog ropstva građana.