Kritika • 03.04.2017.

Anonimna : Jedna žena u Berlinu: ratni dnevnici

Desetljećima su u Njemačkoj masovna silovanja bila tabu. Trebalo je vremena da se taj kompleks ponovo otvori, i to prvenstveno kao pitanje ratnih zločina, ne kao revizionistički pokušaj izjednačavanja krivnje, niti kao pitanje 'časti njemačkih žena'.
Kritika • 29.03.2017.

Veronika Santo : Granice na vjetru

'Granice na vjetru' roman je koji nudi pogled na jednu od skrivenijih i nepoznatijih mitoloških predaja, roman koji na razini parabole nudi jedno od mogućih rješenja dugotrajnog svjetonazorskog sukoba između antimoderne i postmoderne, i roman koji donekle podbacuje na žanrovskoj izvedbi, zavodljivosti jezika i pripovjednom uobličavanju ideje.
Kritika • 24.03.2017.

Semezdin Mehmedinović : Me'med, crvena bandana i pahuljica

Velika je to priča. 'Me'med, crvena bandana i pahuljica' knjiga je o bolesti, o imigraciji, o identitetima, o obitelji, ali prije svega knjiga o braku, o partnerstvu, o starosti, o ljubavi 'dva udara': srčanog i moždanog. Mehmedinović tu priču ispisuje u fragmentarnoj, dnevničkoj formi, spontanoj i rastresitoj, ali istodobno složenoj i duboko personaliziranoj.
Kritika • 21.03.2017.

Marko Gregur : Kak je zgorel presvetli Trombetassicz

Ono što je neosporno veliki dobitak ovog novog Gregura njegova je zrelost. Gregur je nevjerojatno sazrio kao pripovjedač. Za razliku od 'Drinkopolyja', a naročito 'Peglice', u 'Trombetassiczu' svaka rečenica odiše staloženošću, promišljenošću i gotovo nevjerojatnom lakoćom pripovijedanja. Nema tu ni trunke usiljenosti ili neprirodnosti, tekst baš ni u jednom trenutku ne škripi, rečenice klize glatko i...
Kritika • 19.03.2017.

Andrej Kurkov : Vrtlar iz Očakova

Kurkov nonšalatnom lakoćom fabulira o putovanju kroz vrijeme, borbi sa sovjetskim kriminalom... i upravo bezobrazno čitatelja nutka dijamantima, seksom sa sovjetskim piljaricama, alkoholom iz sovjetskih kombinata, te akcijskim uzbuđenjima u okviru borbe protiv sovjetskih asocijalnih elemenata… Ali nema u toj lakoći fabuliranja i podilaženja čitatelju spisateljske bezočnosti.
Kritika • 26.02.2017.

Drago Roksandić, Vlatka Filipčić Maligec : Kultura hrvatskog antifašizma

Povodom pedesete godišnjice Kongresa u Hrvatskom povijesnom muzeju, pokrovitelj izložbe predsjednik Franjo Tuđman u predgovoru kataloga napisao je da je Topusko 'usred zaraćene i zamračene Europe' bilo 'krik na jeziku koji Hrvatska najbolje govori'.
Kritika • 17.02.2017.

Fannie Flagg : Posljednji susret djevojaka s benzinske postaje

Njezine male ljudske priče, humorne i tople, čvrsto usječene u američki jug, locirane su u slikovite gradiće, najčešće njezine rodne Alabame, kojima vladaju zajednišvo i harmonični dobrosusjedski odnosi. Zapleti se na takvim mjestima ugodnim za život kuhaju oko obiteljskih tajni iz prošlosti, bezopasnih malomišćanskih misterija, benignih ekscentričnosti pojedinih likova.