Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Kritika ×

Kritika • 14.02.2017.

Ari Berk i Loren Long : Noćni pjev

Priča o Kiri-Krilcu nepretenciozna je, topla, intimna, lirska i bliska crtica o odrastanju, ukotvljena u tradiciji najbolje dječje knjige, koja pripovijeda o istraživanju, otkrivanju i formativnim iskustvima. Osim što nudi estetski užitak, vrijeme mira i odmora od hektičnih ekrana, ova je slikovnica moćna platforma za učenje.
Kritika • 09.02.2017.

Mihaela Gašpar : O čajnicima i ženama

Literarni amalgam u kojem svakodnevica postaje začudna, i obratno, u kojem začudan svijet postaje prepoznatljiv i svakodnevan... Ovdje na djelu imamo jako finu književnost. Sasvim ozbiljnu književnost. I to po svim linijama. 'O čajnicima i ženama' funkcionira u detalju, u cjelini; kao poezija, kao roman; kao roman o ženama, kao žensko pismo.
Kritika • 07.02.2017.

Valeria Luiselli : Tijela bez težine

Luiselli se vješto poigrava s pripovjednim i stilskim tehnikama ne bi li maniju likova prenijela na čitatelja. Fragmentarni roman u prvom licu protkan je prazninama za koje autorica u jednom razgovoru rekla da su iznimno važne u gradu i kako bez praznina nema prostora za izmišljanje.
Kritika • 03.02.2017.

Damir Karakaš : Sjećanje šume

Svaka od crtica od kojih se sklapa 'Sjećanje šume' zatvorena je cjelina, i svaka je dovoljno jaka da može stajati sama za sebe pa se putnik, prolazeći labirintom, na svakoj postaji može odmoriti, odustati od putovanja ili odlučiti pokušati ponovno, prilazeći mu iz drugog pravca.
Kritika • 01.02.2017.

Ivo Žanić : Jezična republika

Kao što demontira Marinkovićevu i Radakovićevu demonizaciju novoštokavskog standarda, tako Žanić primiruje nacionalističku fetišizaciju standarda, odnosno regionalističku petrifikaciju dijalekata. 'Jezična republika' slavi demokratičnost i hibridnost jezika.
Kritika • 16.01.2017.

Franjo Janeš: Tunel na kraju svjetla

Iako ambicije romana zbog brojnosti tema i perspektiva koje se otvaraju možda nadilaze žanr tinejdžerskoga krimića, nakon čitanja Janešova romana teško je ne pomisliti kako bi upravo srednjoškolska publika mogla činiti njegove potencijalno najzahvalnije čitatelje.
Kritika • 09.01.2017.

Ljubiša Prica : Film kao medij filozofskog mišljenja

Google tražilica ne nudi mnogo, tek razbacane biografske krhotine. No kad se počinje čitati 'Film kao medij filozofskog mišljenja' pitanje tko je Ljubiša Prica kao da se samo otkriva. Iz rečenice u rečenicu, iz poglavlja u poglavlje, nameće se odgovor da je Ljubiša Prica, zapravo, najzanimljiviji hrvatski teoretičar filma koji se pojavio nakon Hrvoja Turkovića.