Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Kritika ×

Kritika • 02.01.2017.

Tomislav Šakić: Modernizam u hrvatskom filmu

'Modernizam u hrvatskom igranom filmu' originalan je rad: tematski i metodološki jedinstven u hrvatskoj filmskoj historiografiji. Tomislav Šakić polazi od općeg razumijevanja odnosa klasičnog i modernističkog stila (u igranom filmu) i definira korpus hrvatskog modernističkog filma.
Kritika • 22.12.2016.

Emma Cline : Djevojke

Šezdesete su imale svoju mračnu stranu, koja se očitovala u nekritičkom prihvaćanju misticizma i okultnog. Stvari su često odlazile predaleko. Hipi ideali začudno lako su se miješali s bijelom i crnom magijom. S okultnim i mističnim idejama, zapravo obrascima antimodernosti i iracionalnosti. Uopće, i ideje i ljudi znali su završiti u neobičnim kolopletima.
Kritika • 19.12.2016.

Željka Horvat Čeč : 4 brave

Glavna junakinja je djevojčica koja ratne godine provodi u Međimurju, u selu u koje se ne uklapa zbog ateizma svoje obitelji i njihovog članstva u bivšoj Partiji. Njezine priče - zapravo crtice - oslikavaju okrutnost male sredine koja ne tolerira drugačijost i pršti od licemjerja.
Kritika • 12.12.2016.

Peter Hoeg : Susanin efekt

Valja istaknuti ono što je dobro. Høegov precizni, brzi, elegantni stil, hladan poput skandinavskog dizajna, ali s prstohvatom poetičnosti. Njegovu potkovanost u prirodnim znanostima, fizici, kemiji, strojarstvu. Pronicljivost u karakterizaciji pojedinih likova i njihovih međusobnih odnosa...
Kritika • 04.12.2016.

Wolfgang Bauer : Preko mora: Sirijci bježe u Europu, reportaža

Bauer dramu izbjeglica opisuje iz prve ruke. Pronalazi lice iza medijske bezličnosti ispisujući dragocjen tekst: reportažu iz utrobe egzodusa.
Kritika • 25.11.2016.

Mo Yan : Žabe

Kritika • 23.11.2016.

Želimir Periš : X

Kritika • 17.11.2016.

Makis Tsitas : Bog mi je svjedok

Dok novi Evropljani u Evropu donose već zaboravljene velike obitelji, posljednji Evropljanin se ne uspijeva niti oženiti. Ekonomski kontekst Tsitasova romana je jasan. Hrisovalantis je žrtva neoliberalnog projekta, grčke zaduženosti, i dužničkog ropstva građana.
Kritika • 02.11.2016.

Ivica Đikić : Beara: Dokumentarni roman o genocidu u Srebrenici

Usporedo s rekonstrukcijom povijesnih događaja Đikić pokušava shvatiti i motivaciju raznih aktera, mahom srpskih oficira i političara u raznim trenucima i fazama tog strašnog srpnja. Pronicljivim logičkim konstrukcijama Đikić uspostavlja mrežu najsuptilnijih motivacija, osobnih, političkih, kontekstualnih.