Vijest • Piše: N. Bartolčić • 16.02.2010.

Portal 'Moderna vremena Info' uz podršku ZANE objavio prvih 10 kritika u 2010.

Iako zbog recesije nije uputno razbacivati se velikim planovima u još jednoj kriznoj godini koja je tek započela, ne skrivamo želju da u 2010. na našem portalu ekskluzivno objavimo značajan broj kritika tj. autorskih tekstova o knjigama hrvatskih nakladnika (koje, dakle, nećete moći čitati nigdje drugdje!), a u prvih mjesec i pol dana objavili smo ih točno 10, što znači da smo za sada koliko-toliko u granicama zacrtanog plana.

Naime, ako približno istim tempom nastavimo, lako bi se moglo dogoditi da na kraju 2010. izbrojimo i 100-ak ekskluzivno objavljenih autorskih tekstova o knjigama na portalu Moderna vremena Info. Naravno, pod uvjetom da bude dovoljno novaca za to jer prvi preduvjet uspješne suradnje s autorima tekstova je redovito plaćanje honorara (a državi pripadajućih davanja).

Za sada nam to uspijeva, zahvaljujući i potpori ZANE (udruge za zaštitu prava nakladnika), tj. na svaku kunu od te potpore Moderna vremena Info obvezuju se od svojih iako nevelikih prihoda dodati još jednu "recipročnu" kunu, te na taj način maksimalno povećati broj objavljenih tekstova.

Da li je to mnogo ili malo, realno ili nerealno, procijenite sami (u taj broj ne računamo one kritike koje uz prethodni dogovor s njihovim autorima već godinama prenosima iz drugih izvora i kojih je na našem webu već blizu 500-ak!), no u vrijeme kada je većina tzv. mainstream medija kritičko tj. autorsko pisanje o knjigama svela na "ostatke ostataka", ovakva inicijativa naš je jedini mogući izbor.

Jer, ako vjerujemo u smislenost pisanja o knjigama i čitanja istih, te ako iskreno vjerujemo u makar maglovitu viziju "zemlje znanja" (za razliku od naših političara kojima je to najobičnija floskula bez ikakvog pravog značenja i sadržaja), onda uistinu nemamo izbora nego nastaviti sve ono što smo prije nepunih pet godina pokretanjem portala Moderna vremena Info željeli postići.

Nije nam namjera poticati pisanje samo o književnim djelima, već nam je stalo objavljivati i autorska čitanja znanstveno-publicističkih djela, vrijednih priručnika bez obzira na područje, umjetničkih monografija, stripova i dr., te na taj način ukazati na svu raznolikost ponude hrvatskih nakladnika koja se pogrešno uvijek trpa samo u ladicu kulture, pa tako brojne druge knjige zbog drugačije tematike koju sadrže ostaju većim dijelom nezabilježene.

***

Ako vam je spomenutih prvih 10 objavljenih tekstova promaklo, evo liste:

David Bohm : O dijalogu  / Jesenski i Turk