Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel
Frank Popper

Razmišljanja o progonstvu, umjetnosti i Europi : Razgovori s Aline Dallier

  • Nakladnik: Izdanja Antibarbarus
  • Prijevod: Ksenija Jančin
  • 12/2006.
  • 237 str., tvrdi uvez
  • ISBN 9532490221
  • Cijena: 17.25 eur
    Preračunato po fiksnom tečaju konverzije 7,53450 kuna za 1 euro
  • Cijene knjiga su informativnog karaktera, navodimo prvu cijenu po izlasku knjige iz tiska. Preporučamo da cijene i dostupnost knjiga provjerite kod nakladnika ili u knjižarama! Moderna vremena više se ne bave prodajom knjiga, potražite ih u knjižarama, antikvarijatima ili u knjižnicama.
Glazba i algebra... ili poezija i znanost. I jedna i druga, naizmjence ili jednoglasno. Nisu li upravo poput magneta djelovale na život Franka Poppera, učinivši od njega istinsko putovanje inicijacije ispresijecano etapama katkad usijanima u svojoj okrutnosti, a katkad pak zabavnima i ispričanima s humorom koji neprestano izranja na površinu?

Smatrati ovu knjigu jedino poviješću jednoga burnoga života ispunjenog dramatičnim ili šaljivim preokretima, zbog kojih se junak potuca od Praga do Beča, od Londona do Rima, od New Yorka do Pariza, zavodljivim pustolovnim romanom, što uistinu jest, značilo bi zapamtiti samo "omot", "ono izvanjsko". A ovdje je doista riječ o istinskom romanu formiranja, romanu što ga njemački romantici nazivaju "Bildungsroman" u koji ubrajamo kako Tieckova «Putovanja Franza Sternbalda», «Antona Reisera» Karla Philippa Moritza, tako i, zašto ne, «Felixa Krulla» Thomasa Manna. Međutim, dok se Felix Krull iz epizode u epizodu svoga života samo "vrti na mjestu", najednom te istom nivou s kojeg nikako da se uzdigne, dotle svaka etapa u Popperovu života postaje neizbježna za izgradnju osobnosti. Svaka pronalazi svoje pravo mjesto u tom teškom uzdizanju koje nazivamo ljudskom sudbinom, nakon što shvatimo da smo tek suhi list ostavljen na volju vjetrova, krhko i patnjom ispunjeno biće koje na svijetu ispunjenom užasom pokušava prepoznati svoj vlastiti put.

Upravo je to pokušao Frank Popper s vedrinom koja izaziva divljenje. Neka nam bude dopušteno pretpostaviti da u tome Aline Dallier nije bila tek diskretni sugovornik iz knjige, nego prisutnost koja mu je pomogla da se probije preko putova posutih trnjem kojima nas izlaže život. Jer ovaj dijalog nije nikako ljupka partija ping-ponga u kojoj će svatko, pojedinačno, pokazati svoju spretnost u vraćanju loptice. Glas Aline Dallier, ma koliko želio biti diskretnim, doista je nužan. On je neprestano prisutan kako bi svog sugovornika prisilio da točno odredi svoja sjećanja, kako bi ga potaknuo prisjetiti se emocije prema evociranoj stvari, ali isto tako i pomoći mu da joj nađe mjesto u kontekstu određene epizode, ne bi li kroz nju samu ta epizoda dobila točne proporcije.
Iz predgovora Liliane Brion-Guerry

FRANK POPPER, rođen u Pragu 1918. živio je i studirao književnost, povijest umjetnosti i estetiku u nekoliko europskih zemalja da bi se nakon Beča, Londona i Rima 1955. nastanio u Parizu gdje 1970. obranio doktorat na Sorboni. Godine 1969. bio je jedan od osnivača Odjela umjetnosti na Universite de Paris VIII. (Vincennes), gdje je dobio status profesora, a zatim i profesora emeritusa. Kao istraživač, likovni kritičar i ogranizator velikih izložbi objavio je više od sto članaka o kinetičkoj i tehnološkoj umjetnosti, te i više referentnih djela (vidi Bbiliografiju) kod pariških izdavača Gauhier-Villars, Klincksieck i Hazan, londonskih izdavača Studio Vista i Thames and Hudson, te newyorških New York Graphic Society, New York Universitv Press i Abrams. Frank Popper nastavlja svoja istraživanja o suvremenoj umjetnosti u Europi, Americi i Japanu.

ALINE DALLIER je nakon studija glazbe i povijesti umjetnosti, obranila doktorat trećeg stupnja iz estetike, da bi nakon toga prošla habilitaciju za vođenje istraživanja. Od 1980. do 1992. godine predaje kao docent na Odjelu umjetnosti na Universite de Paris VIII-Saint Denis. Kao likovni kritičar objavljuje sedamdesetih godina prve članke s temom žena i stvaranja, a potom se posvećuje psihologiji umjetnosti i umjetnika.

© Bilješke o knjigama izrađene su na osnovu informacija dobivenih od nakladnika i njihove dodatne uredničke obrade temeljem uvida u sadržaj knjige, te se kao takve ne smiju prenositi bez prethodnog dogovora s uredništvom portala.

– Od istog nakladnika –

Prethodna Slijedeća Vidi sve knjige

– Od istog autora –

Prethodna Slijedeća Vidi sve knjige

– Pretraži sve knjige –