Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Matko Vladanović ×

Kritika • 22.02.2017.

Helena Sablić Tomić : Skriveno u oku

Pišući o sebi, o gradovima i prostorima svojih sjećanja, o tradiciji i modernosti heterogenih prostora kulture kojima kroči u trostrukoj ulozi konzumenta, profesionalca i baštinika, Helena Sablić Tomić gradi 'čardu' od teksta – prostor sastavljen od slobode i uspomena, od privatnoga i javnoga, tumačenoga okom zainteresiranoga i obrazovanoga promatrača.
Kritika • 03.02.2017.

Damir Karakaš : Sjećanje šume

Svaka od crtica od kojih se sklapa 'Sjećanje šume' zatvorena je cjelina, i svaka je dovoljno jaka da može stajati sama za sebe pa se putnik, prolazeći labirintom, na svakoj postaji može odmoriti, odustati od putovanja ili odlučiti pokušati ponovno, prilazeći mu iz drugog pravca.
Kritika • 26.01.2017.

Dinko Telećan : Azijska suita

Jedno je gledati slike prirode, ljudi i građevina, a sasvim drugo te iste stvari iskusiti pomoću tuđe pripovijesti. Vješto napisan putopis prevodi jednu kulturu u drugu, prikazuje susret svjetova i sve to uređuje tako da izgleda i zavodi drugačije od tekstova turističkih brošura.
Kritika • 20.10.2016.

Milena Benini : Prodavač snova

U "Prodavaču snova" nije tehnologija ni tehnološki ratio ono što mijenja i definira ljudske odnose, već su to intenzitet razumijevanja sebe i volja za gnozom (u starogrčkom, a ne postkršćanskom smislu) posredovani, dakako, fantastičnim mehanizmom jer ništa osim realističke dogme takvo što ne brani.
Kritika • 06.09.2016.

Sylviane Corgiat, Laura Zuccheri : Stakleni mačevi

Brzina pripovijedanja, nonšalantno shvaćanje dramaturgije, trivijalni dijalozi i slična veselja guraju "Staklene mačeve" u smjeru holivudske ideje fantastičnog spektakla, a to je paradigma kakvu nemamo potrebu još jednom prežvakvati u stripu.
Kritika • 01.02.2016.

Rick Yancey : Peti val

O tome koliko se kvalitetno pisac kreće kroz zadane postaje ovisi hoće li pojedini roman ostati upamćen kao svima dragi klasik žanra ili prolazni industrijski škart čiji je krajnji domet kratkoročna akumulacija kapitala. U slučaju Ricka Yanceyja previše je postaja odrađeno osrednje i bez ikakvog traga dovitljivosti, a da bi se moglo govoriti o klasičnom žanrovskom djelu u nastanku.
Kritika • 18.12.2015.

Robert Perišić : Područje bez signala

Treba li završetak romana shvatiti kao kritiku suvremenosti ili konačno odustajanje od paradigme 'čekanja boljih vremena' i zagovor uzimanja vlastite sudbine u svoje ruke otvoreno je pitanje. Sam tekst podržava više od jednog tumačenja i ta otvorenost vjerojatno je njegova najbolja osobina. 'Područje bez signala' potvrđuje Perišića kao pronicljivog tumača ljudskih sudbina i duhovitog i pažljivog...