Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Matko Vladanović ×

Kritika • 22.08.2012.

Tomica Šćavina : Brod za Lajku

Konflikt između svrhovitosti (Sudbine) i izbora (Volje) glavna je dilema cjelokupnog romana u kojem se tjelesno i mentalno odrastanje promatra kao pametno navigavanje meandrirajućom putanjom između jednog i drugog pola. Glavna junakinja je ipak adolescentica i njena rješenja ovog konflikta nisu izrazito dubokoumna, no sadržaj tih rješenja i nije pretjerano bitan. Od samoga sadržaja bitniji je mehanizam...
Kritika • 13.08.2012.

Jason : Pssst!

"Pssst!" je strip tišine, no bitno je naglasiti kako tišina nije tek puko konstrukcijsko obilježje. Jasonov je svijet sastavljen od sićušnih trenutaka svakodnevnih života, od sastanaka i rastanaka, od neprežaljenih ljubavi, od smrti i promjene, od odrastanja vlastitih potomaka, od usamljenosti i neprestane čežnje. O svakom od ovih elemenata ispričane su bezbrojne priče, bezbrojne varijacije i ...
Kritika • 23.07.2012.

Maksim Cristan : Bemteumozak

Cristanovo putovanje milanskim ulicama intimna je epopeja fokusirana na istraživanje samoga sebe, epopeja u kojoj nema ni traga pametovanju i izvlačenju zaključaka o svijetu i životu iz guzice. Svijet iz kojega je pobjegao nije utjelovljenje zla, nije ni monstruozna konstrukcija na čijem bi rušenju trebao sudjelovati svaki iole inteligentni pojedinac - svijet iz kojega je pobjegao, ovaj u kojem većina nas...
Kritika • 05.07.2012.

Žarko Beker i Srećko Eterović : Miljenko i Dobrila

"Miljenko i Dobrila" izlazio je na stranicama "Vjesnika" tijekom travnja i svibnja 1968. godine. Priča je nastala na podlozi lokalne legende koja neobično podsjeća na događaje opjevane u Shakespeareovom Romeu i Juliji. Priča o dvoje mladih kaštelanskih ljubavnika, zaraćenim plemićkim obiteljima, ponosu, ljubomori, hajdučiji i natruhama socijalnih nemira generacijama se prenosila od usta do usta sve dok...
Kritika • 29.06.2012.

Dalibor Cikojević : Posljednja violina Niccolòa Amatija

U prilično prizemljenoj književnosti poput naše već dugo se ne pokušava pronaći neki novi odgovor na pitanje što umjetnost jest i čemu ona doista služi. I jedna i druga neuobičajena stavka u romanu Dalibora Cikojevića zauzimaju prominentno mjesto pa bi se, obratite li pozornost samo na informativnu varijantu govora, moglo zaključiti kako je "Violina" nešto što se nikako ne bi trebalo propustiti....
Kritika • 02.02.2012.

Tonči Petrasov Marović : Sram i strah

Motivi, jezik i tematske preokupacije - sve ono što je Marović sustavno izgrađivao u svojim pjesmama - bit će prisutno i ovdje, premda rastrzano i izglobljeno - poput samog vremena o kojemu i unutar kojega piše. Sram i strah je nastajao "na refule", u oazama mira nakon dugih perioda bolovanja. To grčevito, žurno, pisanje - ta potreba da se zabilježi vrijeme, dok vremena još ima, vidljiva je u strukturi...
Kritika • 09.01.2012.

Ludwig Bauer : Karusel

Godinu dana nakon "Zavičaja", Bauer piše "Karusel", roman koji esencijalno progovara o istim stvarima ali to čini na daleko bolji i čitljiviji način. "Zavičaj" je bio kontaminiran didaktikom. Svojevrsnom potrebom za profesorskim dociranjem koja je romanu neprestano bacala klipove pod noge. "Karusel" je lišen takvih preokupacija zbog čega od početka do kraja, na dvije stotine gusto ispisanih stranica...
Kritika • 13.12.2011.

Tamara Crnko : Blokiraj ovo!

Roman, kakav god bio i tko god ga napisao, u ovoj maloj kulturi uvijek ostavlja traga. Nema ih baš puno pa se primjete. Prvenstveno zbog toga što pružaju priliku za lamentaciju o hrvatskoj književnosti koja nastaje ispod svjetala reflektorâ uperenih na ona dva ili tri sveprisutna imena. Tamara Crnko dolazi s ruba i o rubu pripovijeda. O rubu s kojim se do sad, barem u novijoj hrvatskoj književnosti, nismo...