Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Srđan Sandić ×

Razgovor • 26.11.2014.

Srećko Horvat : 'Hrvatska scena' nije ni svjesna da pati od mentalnog oboljenja

Ako već idemo u psihoanalizu, zar ne mislite da je ono što karakterizira 'hrvatsku scenu' zapravo kompleks superiornosti? Ne radi se o tome da 'hrvatska scena', zbog osjećaja inferiornosti, skriva vlastiti nagon za superiornošću, već da zbog osjećaja superiornosti nije ni svjesna vlastite inferoriornosti.
Razgovor • 23.11.2014.

Aida Bagić : Briga o drugim bićima najbolji je lijek za melankoliju

Jedan od provodnih motiva u ovoj, kao i u prethodnoj zbirci, jest odustajanje od želje za mijenjanjem svijeta. Melankolija je onda osjećaj koji se neminovno javlja u nama koji jesmo sudjelovali u nekim oblicima kolektivnih nastojanja za promjenom, pa bilo to i na nekim mikro razinama. Istodobno, nemoguće je od te želje za promjenom odustati, tako da je riječ o jednoj trajnoj ambivalenciji, unutarnjoj napetosti.
Razgovor • 05.11.2014.

Ivana Rogar : Ako volite i želite pisati, onda se to ne radi u jednom dahu

Ideja je temelj priče. Priča discipliniranog diskursa koja je bez ideje sasvim je bespotrebna. Ne pruža ništa, ne obogaćuje nas duhovno. Može nam jedino pružiti lekciju iz suvislosti i strukture izlaganja. Disciplina je, s druge strane, važna jer ideju treba uobličiti. Radovi s dobrom idejom koji su prezentirani šlampavo, kod kojih vidim da se na njima nije ozbiljnije i s ljubavlju radilo, kao da će ideja...
Razgovor • 20.10.2014.

László Krasznahorkai : Jezik je uvijek čist od morala. On je čista forma

Stvari se dešavaju oko mene, a u jednom događaju kao da neočekivano osjetim kakav jako fini miris što me zapuhne… Poguban trenutak. U potpunosti me zaslijepi. Nemam pojma odakle taj miris dolazi. I miriše li uopće… Nisam li pogriješio…
Razgovor • 09.10.2014.

Kjell Westö : To što se sada događa u meni više provocira novinara nego li pisca

Finska povijest prepuna je skrivenih, latentnih konflikata i tabua, događaja o kojima se nije pisalo. Sve više sam bivao okupiran tom temom. Krenuo sam s dvije zbirke pjesama i dvije zbirke kratkih priča, a cilj mi je bio postati pisac koji dokumentira današnji, stvarni, stvarnosniji život, ako želite. I mene čudi što pišem povijesne romane, ali ipak, ja očito jesam proizvod vremena socijalnog razvoja. Kod...
Razgovor • 27.08.2014.

Zsuzsa Bánk : Moja književnost zaobilazi žanr

Vrlo sam rano počela pisati. Mislim da je to bilo doista grozno na početku. Pjesme, kratke priče, uvijek pisma, uvijek dnevnike, početke romana. Radi se o velikoj unutarnjoj potrebi, u ničemu više ne uživam nego li u pisanju. Ponekada, kada ne mogu ili ne stignem pisati osjećam se vrlo loše, prazno, kao da sam bez krvi i mesa. Osjećam se bolesno. Moram pisati. Tako da uvijek pišem.
Razgovor • 12.08.2014.

Ivica Ðikić : Volim poimanje identiteta koje zbunjuje čistunce i patriote

Meni je pisanje, između svega ostalog, i stalna potraga za sobom razapetim između zavičajnosti i apatridstva, između konzervativizma i potpune otvorenosti svijetu u svoj njegovoj šarolikosti, između prošlosti i sadašnjosti, između želje za stabilnošću i stalnog nemira, između dosljednosti i praktičnosti... vjerujem u mnogostrukost identiteta i zazirem od onih koji, kad je identitet posrijedi, zazivaju...
Razgovor • 25.07.2014.

Sandra Uskoković : Oduvijek me intrigirao odnos moderniteta i tradicije

Moja knjiga je prva kritička studija koja komparativno analizira američku i europsku konzervatorsku politiku. Naime, ne postoji nijedna studija koja kroz tako sveobuhvatan komparativan odnos obrađuje odnos suvremenosti i tradicije kad je riječ o pitanjima suvremenog urbanog oblikovanja.