Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Sven Popović ×

Kritika • 30.10.2016.

Haruki Murakami : 1Q84

Čitatelja često prati osjećaj da je zapeo u nepreglednoj koloni automobila. Rješenja koja autor koristi, a koja nalikuju krpanju rupa više su Deus ex machina nego potezi zrelog, uvjerljivog pripovjedača, a posebno je iritantno kako autor ima čitatelju potrebu objašnjavati neke svoje pripovjedne postupke.
Kritika • 30.08.2016.

Andrés Neuman : Razgovori nasamo

Neuman je ambiciozan pisac, a "Razgovori nasamo" odlična su varijacija na obiteljsku dramu, knjiga koja se brzo čita unatoč čvorovima koje određeni pasusi stvore u čitateljevoj utrobi. Roman je snažan i izvrsno napisan tako da svakako opravdava djelić Bolañovih pohvala.
Kritika • 13.07.2016.

Yuri Herrera : Balade o teškim vremenima

Čitatelja unatoč suhoći tj. jednostavnosti stila prati osjećaj da je riječ o tekstu epskih proporcija. A zbog alegoričnosti, zbog preklapanja svjetova možda bi najtočnije Herrerinu prozu prozvati halucinantnim realizmom.
Razgovor • 29.06.2016.

Frode Grytten: Jedan od najvećih tabua je život običnih ljudi

Kad se običnim ljudima da prostora ili vremena u medijima ili filmovima ili tv serijama onda ih predstavljamo kao primjerke, slučajeve, reprezentacije nečega. Nikada ne dobiju šansu biti ono što jesu, koriste ih samo kako bi nešto dokazali.
Razgovor • 23.06.2016.

Olja Savičević Ivančević: O čemu god pisala, želim proizvesti užitak u tekstu

Dovoljno je samo napisati istinitu, a lijepu, priču, ne mora biti stvarna, naravno, da to bude književni aktivizam. Takva priča će odraditi svoje, samo je treba izreći. Naravno, istinitost, pokušaj da se nadvlada varka, nije samo u sadržaju, već i u jeziku koji je s razlogom 'nečist', političan, lascivan, nabijen koječim, i u načinu koji biramo kako bismo nešto rekli.
Kritika • 19.01.2016.

Nenad Stipanić : Stvarno je odlično baviti se kriminalom

Zbirka tj. labavi roman obiluje klasičnim toposima (kasino, boksački ringovi, luksuzni hoteli), tropima i motivima kriminalističkog romana, usto u tijelo teksta ugrađuje opreku mala sredina – metropola) te portretira gubitnike i pobjednike, najčešće gubitnike hrvatskog post-tranzicijskog sna koji je u najmanju ruku, za gubitnike barem, čisti košmar.
Kritika • 11.08.2015.

Igor Čumandra : Live at Madison Square Garden

Čumandrino stihovlje nevjerojatno je elegantno, somnabulističko i više od svega, nevjerojatno slikovito. Tu su njegovi uobičajeni motivi, Mjesec i nebo, Novi Zagreb, jutro i grad; sve to gledano kroz koprenu, kao kad se prisjećaš djetinjstva. Obrisi njegovih slika su meki, njegova vas divlja mašta uvijek nanovo iznenadi.