Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Kritika ×

Kritika • 01.11.2007.

Vlatko Ivandić : Atelje pod morem

Ova trosložna romaneskna cjelina (Jedan razgovor za uvod; 38 poglavlja o radu u kamenu; Jedno buđenje za kraj) senzbilnoga naslova, otvara niz zanimljivih pitanja o trenutcima i načinima umjetničkog stvaranja, o dilemana kroz koje prolaze umjetnici tijekom rada, o nedostaku žudnje za umjetničkim djelom, o svjetovima u kojima se ne čuju zvukovi, o pogledima kojim se govori, o metamorfozama tijela, njegovim...
Kritika • 31.10.2007.

Padraic Kenney : Breme slobode : Istočna Europa nakon 1989.

Kenneyeva knjiga otkriva dosta tople vode, ali i ta topla voda zna biti itekako ljekovita, jer čitatelja potiče na promišljanje tema kojima se nikako ne može odreći prefiks egzistencijalne važnosti, ma koliko znala biti u neugodna, kad je u pitanju suočavanje s vlastitom zbiljom. To je ujedno i najveća vrijednost knjige, dok za eventualne perspektive nažalost vrijedi pravilo slavnog američkog bejzbolaša...
Kritika • 30.10.2007.

Romain Gary : Život je pred tobom

Priča o malom Arapu iz pansiona za djecu prostitutki priča je o identitetu, i životu općenito. Madam Rosa kaže da život može biti lijep i da to ljudi još ne kuže pa dok čekaju da se to dogodi moraju živjeti. Mali Momo nema puno povjerenja u život, ali ima u velike brojeve: uz promet koji je njegova majka imala nitko ne može tvrditi da je njegov otac – to mu jamči zakon velikih brojeva.
Kritika • 29.10.2007.

Dino Milinović : Tamo gdje prestaje cesta

Milinović se vraća, ne mijenjajući puno od isprobanog recepta ne samo kad je riječ o žanru, već i strukturi romana. Novi je roman «složen» na vrlo sličan način – dvije pripovjedne perspektive, Nikole Seljana, vojnog atašea u Izraelu i Josipa Krnelića, pomoćnika Ministra obrane u Zagrebu, u početku su nadopunjene i trećom, vozača kamiona uhićenog negdje u ludilu Sjevernog Iraka i optuženog za...
Kritika • 27.10.2007.

Irena Vrkljan : Dnevnik zaboravljene mladosti

Riječ je o intimnom sloju zapisa u kojemu autorica identificira sebe unutar vlastite osjetljivosti. Prostor kojim se kreće (Zagreb, Korčula, Rovinj), osobe s kojima komunicira (Stančić, Viculin, Krleža, Bela, Ristić, Šoljan, Kaštelan...), glazba koju sluša (Aznavour) samo su dio ove izuzetne biografije njezinih čuvstava koje je uporno zadržavala ispod površine svojih proza pišući u njima uvijek o...
Kritika • 22.10.2007.

Slobodan Šnajder : 505 sa crtom

Šnajderove priče iz ove zbirke plešu negdje na rubovima nostalgije, one koja se kratko i jasno može iskazati rečenicom tipa – «Ta kutija jest moje djetinjstvo». Prošlost je ta koja u životima njegovih likova funkcionira kao nekakva crta poravnanja, bez obzira na to što je se onda, kada je bila sadašnjost, takvom nije uopće percipiralo. Šnajderovi likovi, čak i ako nisu suočeni s traumatskim stanjima...
Kritika • 20.10.2007.

Ivo Andrić : Nemir od vijeka

Narativni mostovi protkani sudbinama pojedinaca, njihovim tajnama, ljubavima, njihovom boli, jadom, strahovima oni su koji kroz cijelu Andrićevu književnu poetiku nastoje nadići povijest i uspostaviti „dijalog između različitih kultura, nacija, konfesija i civilziacija“. Živjeti da bi se pripovjedalo Marguezova je sintagma, a pripovijedati da bi se povezivalo način je kojim Andrić kroz metaforiku mosta...
Kritika • 17.10.2007.

Tomica Bajsić : Dva svijeta i još jedan

Putujući Južnom Amerikom, Brazilom, unutrašnjošću tih prostora, ploveći brodom „Queen Lory“ oceanom između otoka i rubnoga kopna, gledajući rijeke Orinaco, Rio Negro i Amazonu, zaustavljaući se na jezeru Zrcalo mjeseca, autor „Dva svijeta i još jedan“ oblikuje putopis bez čvrstog narativnog okvira, bez eksplicitno izrečenog plana putovanja, s brojnim analeptičnim digresijama...