Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Kritika ×

Kritika • 23.10.2008.

Diablo Cody : Lutkica

“Quelle frustracija” uzdahuje u svom ispovjednom romanu “Lutkica” zbunjena žrtva “ružičastog gulaga”. A zbog čega sve to? Lova je svakako bila dio odgovora na to pitanje. Postojalo je i neke privlačnosti u tom mata-harijevskom, šljaštrećem odredu striptizeta... Ukratko, vrlo efektan izvještaj s prve striperske crte: “Lutkica” je “pjenušava zabava”...
Kritika • 22.10.2008.

Damir Miloš : Meke ulice

Damir Miloš, i dalje sklon povremenim jezičnim eksperimentima na razini sintakse, zadnjim je naslovima promijenio svoj izraz do razine na kojoj ispisuje vrlo pročišćenu prozu u kojoj se originalnost i eksperiment iskazuju u drugoj domeni, onoj fabule. Neimenovani pripovjedač “Mekih ulica” niže kratke zapise u kojima se može iščitati ne samo fenomenologija otočke samoće i tajanstvenosti mora,...
Kritika • 21.10.2008.

Zdravko Jelenović : Sunce nad Zapadom

Progovoriti o smrti u našoj je kulturi izuzetno rijetko i izuzetno hrabro. No, kada to netko učini, to se pamti i o tome se desetljećima priča. Čak toliko glasno da zapis o smrti nadglasa druge autorske zapise istoga pisca... Smrt kod Jelenovića naprosto živi u svijetu, u njegovu susjedstvu, skriva mu se pod jastukom, drsko i otvoreno odgađa posljednji napad na tijelo, jer zna da se radi o srazu u kojemu je,...
Kritika • 17.10.2008.

Aleksandar Bečanović : Preludiji i fuge – izabrane i nove pjesme

Izranjajući iz prostora-nakon-prostora mišljenih na način teritorijalnosti, u vremenu nakon vremena svih prohuhjalih postova, pogled je jedini jamac stvarnosti svijeta kao percepcije. Ili, kada je riječ o Bečanoviću, svijeta koji, bježeći od granica, sam sebi postavlja granice, riječima otvarajući možda onu posljednju granicu nakon koje se može, ako se zna kako, konačno otvoriti kontinuitet. A...
Kritika • 16.10.2008.

Edi Matić : Ovdje fali ženska ruka

Matićev "muški" ljubavni roman priča je o ostavljenom muškarcu srednjih godina, kojeg je napustila Prava, pa se sve poslije čini poput preživljavanja i neugodnog podsjećanja na prošlost. Pripovjedač u 1. licu, u romanu koji nema čvrstu fabulu, prepliće epizode koje se tiču propale ljubavi i patnji koje mu je prouzročila, sa onima svakodnevnog života u kojem mu je živjeti i djelovati.
Kritika • 29.09.2008.

Jasna Melvinger : Vaga s anđelima

Jezik kao energija bogova i demona... Jer, on uvijek radi suprotno. Dok smo tu na zemlji, imaginativnošću, nepredvidljivošću, zaigranom slobodom sustava, diže nas u nebesa, a kada smo u nebesima, tada nas, i to ničim drugim nego redom riječi, vraća na zemlju. Izmjenično s njime i njima putujemo od postojbine do postojbine. Unutar realizirane metafore gubljenja tla pod nogama, jezik je ono što jest (ostalo)...
Kritika • 27.09.2008.

Winfried Georg Sebald : Emigranti

Temeljitost kojom se nakon rata "prešućivao, tajio i zaboravio“ nestanak Židova bio je "perfidan“; gotovo pa djelovanje istog onog društvenog organizma koji je okotio i holokaust. Mičući paučinu s tog zaborava Sebald skuplja stare fotografije, razgovara sa suvremenicima i obilazi mjesta kroz koja su njegovi emigranti prošli. Naposljetku, i doslovce preskače jedan stari zid, kako bi vidio...
Kritika • 23.09.2008.

Dubravka Ugrešić : Baba Jaga je snijela jaje

Dubravka Ugrešić ovim je romanom uspostavila razgranat poetički inventar na stiliski zavidnoj  razini koji se kreće od problematiziranja predimenzioniranog (ženskog !) narcizma i desakralizacije mitskoga, preko gomilanja folklorističkoga kao opijuma za narod (nije li Thompson amblem suvremenog hrvatskog folklora, pita se autorica) do prikaza suvremenosti koja iz tradicije naslijeđuje miješani potpourri...