Kritika • 24.02.2020.

Tom Wright : Sv. Pavao: Biografija

Dok čitamo ovu hvaljenu biografiju, koja u sebi objedinjuje povijesni i filozofsko-teološki diskurs, pred nama se razotkriva čovjek čije je djelo – bez obzira na to je li bilo cijenjeno ili osporavano, pravilno ili pogrešno shvaćeno – raslo i kroz njegova misijska putovanja i poslanice 'stvorilo novu vrstu čovječnosti – nove ljude, novu zajednicu, novi svijet'.
Kritika • 17.02.2020.

Amos Oz : Fima

Ozov roman mami mješavinom privatnog i javnog, onim što se tiče Fime kao pjesnika ili zavodnika i onim što se, zahvaljujući njegovom maksimalističkom osjećaju dužnosti, tiče njegovih židovskih sunarodnjaka, pa posredno i neposredno cijelog svijeta.
Kritika • 05.02.2020.

Madeline Miller : Kirka

Okretanje homerske perspektive originalne priče o Kirki nije dakle samo književni štos, nego stvara nova i neočekivana značenja, pokazujući kako tumačenje događaja ne ovisi o njima samima, nego o vizuri iz koje se pripovijedaju. Osim temeljnog 'obrata' vizure u žensku, u romanu postoji još jedan neočekivani 'obrat', onaj u odnosu bogova i smrtnika.
Kritika • 03.02.2020.

Alen Brlek : Sang

Brlekova poetika ima primjese taoizma - čovjeka vidi tek kao dio puno većeg, složenijeg sustava, pokazujući istovremeno da jedna tako mala jedinka može imati jednaku moć uništenja i kreacije. Srećom, poezija je alat kreacije i interpretacije, što je očito u svakoj pjesmi zbirke. On dobro poznaje granice jezika, i oblikuje ga poput gline u inovativne i intrigantne forme.
Kritika • 28.01.2020.

Dubravka Ugrešić : Doba kože

Ugrešić iz svoje pozicije vidi akutno jasno. Obilno crpeći iz popularne kulture (novog mitološkog polja), politike, klasika, ruske avangarde itd., i atletski skačući s jedne asocijacije na drugu, Ugrešićkini su eseji tamno ogledalo ispisano kroz optiku iščašenosti ili izglobljenosti. Iz perspektive koja bi nam svako toliko trebala biti prepisana kao lijek.
Kritika • 12.12.2019.

Helena Klakočar : Zid Mediteran

'Zid Mediteran' nastavlja davno započetu borbu u vremenu koje ima malo ili nimalo strpljenja za empatična razmatranja ljudskih ili civilizacijskih problema. Upitna je retorička zavodljivost i diskurzivna snaga te i takve borbe, no to nije problem samoga stripa koliko same umjetnosti. Priče o egzilu i egzilantima nisu se pojavile jučer, a neće ni prestati sutra.
Kritika • 28.11.2019.

Chigozie Obioma : Orkestar manjina

'Orkestar manjina' knjiga je o cijeni koju smo spremni platiti za ljubav i okrutnosti društva prema onima koji se na to odluče. A u pretrpanim imigrantskim čamcima oko talijanske Lampeduse sigurno se krije još mnogo priča kao što je ova. Upravo u tome leži vrijednost autora poput Chigozia Obiome: da bismo ih čuli, netko ih mora napisati.