Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Kritika ×

Kritika • 04.03.2019.

Selvedin Avdić : Kap veselja

Snolike, somnabulne proze Selvedina Avdića istinsko su otkriće; na koncu, kad se po strani ostave svi pokušaji otključavanja priče i tumačenja značenja, ostaje katarzični užitak pročitanog, čitateljeva zahvalnost za sve u tekstu proživljeno.
Kritika • 28.02.2019.

Maurice Sendak : Tamo gdje su divlji stvori

Slikovnica Tamo gdje su divlji stvori obrađuje univerzalne, velike i važne teme. To su ljubav, gnjev, nemoćan bijes djeteta, roditeljska moć i kontrola, sigurnost, uloga mašte. Osim tih univerzalija, otvara se još mnogo tema koje su potencijalno plodna polja istraživanja. Recimo, ova bi slikovnica mogla poslužiti kao primjer različitih konstrukcija djetinjstva u slici i tekstu.
Kritika • 21.02.2019.

Olga Tokarczuk : Knjige Jakubove

Tokarczukova nas stavlja u drukčiju poziciju, njen zakon je onaj kantovski 'moralni zakon u meni', no ona za razliku od Kanta ne vidi nikakvo zvjezdano nebo nad sobom niti čitateljima, već nas proziva kao licemjere, u dilemi da li je prekasno za spas, jesmo li zakasnili na vlak za proverbijalne sretne krajeve, ili ćemo se kolektivno podaviti u vrtlogu licemjerja.
Kritika • 31.01.2019.

Tatjana Gromača : Mrtav rukavac rijeke Save

U Gromačinoj knjizi 'Mrtav rukavac rijeke Save' nema fabule u uobičajenom smislu riječi - zapravo se u ovakvom kontekstu taj nedostatak niti ne osjeti, jer je prije svega koncipiran kao laki, čitljivi putopis, što nipošto ne implicira banalnost. Više se radi o tihoj jednostavnosti jezika bez dramatičnih paroksizama u ritmu i tonu.
Kritika • 25.01.2019.

Paolo Cognetti : Osam planina

Upravo u tom trokutu maskulativnih odnosa do izražaja dolazi Cognettijeva spisateljska vještina, sposobnost da složene ljudske odnose uhvati u trenutku, raščlani, ali ne i pojednostavi, razbijajući uvriježeno mišljenje kako su najkompleksniji zakutci ljudske unutrašnjosti rezervirani za odnose majki i kćeri. Očevi i sinovi, pokazuje Cognetti, mogu razviti jednako kompetitivne i jednako oštećujuće...
Kritika • 28.12.2018.

Julijana Adamović : Divlje guske

Iako se u romanu odvije nekoliko presudnih događaja (rođenje njihove sestre, recimo), naglasak nije na fabuli, već na vinjetama koje se nižu kao figure na ukrasnim papirnim trakama. Isprepliću se scene ispričane naturalističkom i nadrealnom poetikom.
Kritika • 10.12.2018.

Marko Gregur : Mogla bi se zvati Leda

Trauma uvijek sa sobom nosi velike emocije, od kojih Gregur ne samo da ne bježi nego ih i koristi kao što slikar koristi boje, vidimo brojne nijanse koje povremeno provociraju prag čitateljske tolerancije na patetiku. No nemojmo to autoru uzeti za zlo: njegov junak nije slabić koji se bori sa tuđim očekivanjima, nego vlastitim unutarnjim demonima i razočaranjima, a to neizbježno sa sobom nosi ovakve...