Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Kritika ×

Kritika • 14.05.2018.

Dinko Telećan : Dok ti oči ne dogore

U svojoj novoj zbirci 'Dok ti oči ne dogore' Dinko Telećan opet se vraća kozmopolitskoj poetici globalnog flaneura (šetača), izmješanoj sa motivima koji globalnost teme vraćaju na nivo intimne observacije, pa na taj način sve ono što je u knjizi nedokučivo - bilo geografski, bilo emotivno - spušta na nivo suptilne pojmljivosti.
Kritika • 11.05.2018.

Miljenko Smoje : Judi i beštije, ratna kronika Malog mista

Možda 'Judi i beštije' neće ponuditi neku novost u već dobro poznatom literarnom i novinarskom opusu, niti će ponuditi neki nepoznat pogled na ratnu 1991. – ali hrvatska književnost i ratni zapisi nakon nje jednostavno više neće biti isti. Kao da nakon četvrt stoljeća otkrivamo Popovićev 'Ponoćni boogie'; ili Radakovićev 'Sjaj epohe'; ili nešto sličnog kalibra, što obilježava vrijeme u kojem je...
Kritika • 10.05.2018.

Jernej Mlekuž : I feel kranjska kobasica: Kako je kranjska kobasica podigla slovenski narod

Kroz studiju o kranjskoj kobasici Mlekuž ispisuje fantastičnu priču o tvorbi nacije kao imaginarne, političke ideje, koja se nadjeva simbolima na isti način na koji se oprano crijevo puni izabranim komadima svinjskog mesa. Pritom je očita proizvoljnost čitavog postupka. Nacija se mijesi od narodne književnost, dijalekta standardiziranog u nacionalni jezik, i kobasica!
Kritika • 07.05.2018.

Gaëlle Josse : Posljednji čuvar Ellis Islanda

Kad nakon tjedana bez svjetla i zraka stanu na čvrsto tlo, ispljunuti iz brodskih trbuha više mrtvi nego živi, to još uvijek nije Amerika, barem za njih nije, jer otok Ellis, tek nekoliko varljivih milja udaljen od Manhattana, točkica je između dvaju svjetova, daleko od onoga u kojem nisu mogli o(p)stati, ali ništa bliža ovome kojem možda neće smjeti pristupiti.
Kritika • 30.04.2018.

Damir Radić : Milenijsko kino: Film na početku 21. stoljeća

Ono što danas plijeni pažnju, što prvenstveno upada u oči, jest gustoća i dubina Radićevih kritika. Iako ograničene na tek 3,5 do 4 kartice, kritike Tarantina, Eastwooda, Lucasa, Almodovara, Michaela Moorea, Anga Leeja, Lyncha, Todda Haynesa, Spielberga, Hanekea, i desetaka drugih najznačajnijih suvremenih autora/redatelja, čine se mnogo opsežnijima nego što uistinu jesu.
Kritika • 30.03.2018.

Robert Seethaler: Trafikant i Čitav jedan život: Dobra književnost ne bavi se ‘literarnim’, već čistim životom

Dobra književnost ne bavi se ‘literarnim’, već čistim životom. Sudbine Franza Huchela i Andreasa Eggera možda su u ponečemu slične. Ali svi ljudski životu jesu. Uvijek se tu radi o ljubavi, želji, oslobađanju, rastancima, gubitku, smrti. U tom smislu ne postoji razlika između rudara ili šegrta iz 1930-ih, ili učiteljice u hrvatskoj osnovnoj školi.
Kritika • 22.03.2018.

Paul Morley : Bowie i njegovo doba

Načitan, obrazovan, i otvoren prema raznovrsnim utjecajima, Bowie nije nalik na prosječnu rock-zvijezdu. Morley pedantno prati te formativne utjecaje: od učitelja Owena Framptona (oca Petera Framptona!), pa nadalje. Bowie je spužva, sve ga zanima, od američkog nogometa, Elvisa i Little Richarda, preko Mingusa, Stravinskog i Brela, pantomime i kazališta, 'Kabineta doktora Caligarija' i njemačkog...