Kritika • 22.03.2023.

Dunja Matić : Mirovanje

'Mirovanje' Dunje Matić zanimljiva je knjiga. Možda i zbog prividnog paradoksa: anksiozna protagonistica koja čezne za mirovanjem, onda kada se ono dogodi kao društvena nužda, osjeti čežnju za neposrednom interakcijom. Paradoks je prividan jer premošćivanje anksioznih barijera uslovljeno društveno izvanrednim okolnostima može polučiti tek kratkoročni efekt.
Kritika • 13.03.2023.

Ivan Berislav Vodopija : Book&ništa

Ivan Berislav Vodopija finim rječnikom i profinjenim slogom ljepoduha raspreda priču o sebi, čovjeku koji je živio za knjige i od knjiga. Ali ne samo o sebi, shvaćajući vlastitu osobnost metonimijom kulturne atmosfere koja je na putu da potpuno iskopni ili je već iskopnjela. Vodio je on knjižare kakvih više nema, antikvarijate kojih je sve manje, sabirališta duha našemu dobu sve manje potrebna. Stoga...
Kritika • 06.03.2023.

Nenad Rizvanović : Trg slobode

'Trg slobode' nije album starih razglednica niti pokušava pod svaku cijenu reanimirati neko zaboravljeno lice grada. Rizvanovićeva knjiga je posveta provinciji, jednako bogatoj motivima i pričama koje se prečesto nalaze predaleko od fokusa javnosti, osim kada se to desi iz 'krivih' razloga, kao što je bio slučaj sa Petrinjom i Siskom nakon velikih potresa čije se posljedice osjećaju i dalje.
Kritika • 27.02.2023.

Dora Šustić : Psi

Kroz priču o emocionalnom i umjetničkom sazrijevanju dvadesetogodišnje pripovjedačice-protagonistkinje Dore koja iz rodne Rijeke odlazi na studij filmskog pisma u Prag u romanu se tematizira iskustvo novog kozmopolitskog naraštaja milenijalaca koji se danas sve češće odlučuju dio studija provesti u inozemstvu.
Kritika • 21.02.2023.

Luka Bekavac : Urania

Sve je u 'Uraniji' slojevito, pa tako i likovi i njihova karakterizacija o kojima se može govoriti posredno i imajući na umu različite pripovjedne i tekstualne razine na kojima su pojedine instance oblikovane, a usto ne zamarajući vremenske različitosti na kojima se određene strukture pojavljuju. Pojednostavljeno bi se moglo govoriti o devet likova na tri središnje pripovjedne razine.
Kritika • 28.01.2023.

Czesław Miłosz : Osvajanje vlasti

Kako se, postepeno, prolaskom kroz ovaj roman mozaička struktura slike o teškoćama i tragedijama vremena tijekom i pri koncu, i dakako nakon Drugog svjetskog rata, bude jasnije izgrađivala, tako će čitatelj nužno prepoznavati ideološke obrasce, logiku i mehanizme njihovih zakona unutar vlastita životna iskustva, kao i unutar širih, a već proživljenih ili trenutno proživljavanih, povijesnih iskustava.
Kritika • 25.01.2023.

Zdravko Zima : Putnik s lažnim pasošem

Poticajno je, u ovo doba medijske površnosti, u vremenu koje nas okružuje ljudima mahom zabavljenim gaćicama starleta nesposobnih da budu ni simulakrumi, čitati, razmišljati, sporiti se, svađati sa Zdravkom Zimom. Nadahnjujuće je, u doba kad se tiskaju enormne količine suvišnih knjiga proglašavanih (remek)djelima, a Hrvati se notorno dijele na nepismene i na pisce, u ruke uzeti knjigu koja je zaista Djelo.