Kritika • 29.03.2022.

Stefan Zweig : Novela o šahu

'Novela o šahu' izvanredna je literarna partija šaha između autora i čitatelja, partija u kojoj prvi potonjeg svakim svojim potezom uvlači dublje u sukob, navodi na praćenje njegove igre i nikada mu ne dopušta da u potpunosti preuzme vodstvo. Poput velikog doktora, i Zweig je u glavi složio desetke mogućih čitateljskih odgovora svojim literarnim podražajima.
Kritika • 28.03.2022.

Stanislav Habjan : Car je gol na kiši

Usprkos performansu kao nul-točki knjižne konzumacije i upućivanju na internetski „izlog snimaka“ umjetničkoga kolektiva, važno je napomenuti da knjigu možemo, sa svim njenim prividnim nedovršenostima, recepcijski gustirati neovisno o (ne)uknjiženom kontekstu. Upravo je to ono što knjizi dopisuje osobitu vrijednost, estetski zamah realiziran dominantno stilski neutralnim, korespondentnim zalihama jezika.
Kritika • 24.03.2022.

Dragan Jurak : Ah!

U Jurakovoj knjizi na djelu je svojevrsni dnevnik egzistencije čiji je esencijalni sastojak (i) umjetnost, dnevnik koji, moglo bi se reći, stapa autobiografsko, autofikcijsko i umjetničko, sinkopiranim ritmom povezano s uže poetskim segmentima (koji također nisu lišeni autofiktivnog), s tim da su ti segmenti najčešće jako daleko od standardnije shvaćene poezije, pa i poezije u prozi.
Kritika • 21.03.2022.

Tena Štivičić : 64

U doba sveopće dezorijentiranosti gdje se svakakve grozote trpaju pod osviještenu žensku književnost, gdje autorice koje su se godinama opravdano borile protiv sumnjive odrednice ženskog pisma odnedavno histerično zahtijevaju da ih se nagrađuje upravo i samo zato jer su žene, moram zaključiti da smo sretni što postoji Tena Štivičić koja živi feminizam u najzdravijem obliku.
Kritika • 15.03.2022.

Olja Knežević : Gospođa Black

Na hrvatskoj se književnoj sceni, naime, može uočiti trend prema kojem poglavito autorice svoje heroine za, poglavito preljubničke, prijestupe surovo kažnjavaju. Na sličan način javnom poniženju svoju junakinju podvrgava i Olja Knežević, postupivši prema njoj grublje i od kakvog umjetnika, slikara, ljubavnika.
Kritika • 29.12.2021.

Jean Améry : O starenju

Iako se Jean Améry u knjizi 'O starenju' distancirao od svakog unaprijed zadanog znanstvenog instrumentarija i ustaljenog filozofskog jezičnog registra u svom pokušaju prividne sistematizacije osobnog iskustva, ipak je cijeli tekst prožet znakovima erudicije čovjeka intelektualno upućenog u stvari kulture i života.
Kritika • 18.12.2021.

Roman Simić : Iva, do Mjeseca i natrag

Likovi i odnosi koje stvara Roman Simić su od ovoga svijeta u kojemu živimo. Znamo ih iz vlastite kuće, iz kvarta, iz razreda u koji nam idu klinci: rastavljeni roditelji, smušeni tata i mama koja ima novog dečka. Tu su i dvije bake, od kojih je jedna otišla u mirovinu da bi postala baka (i kao takva nije baš narativni materijal), a druga je otišla u mirovinu da bi postala to što jest.