Kritika • 30.03.2022.

Michio Kaku : Božja jednadžba

Određenje vrste ovog teksta stvar povjerenja. Bez matematičke pozadine koja bi bila de facto dokaz začudnih zaključaka čitatelj je dužan vjerovati Kakuu na riječ, dok mu ovaj iznoseći ih dubinski potresa uvriježene spoznaje temeljene na uobičajenoj ljudskoj osjetilnoj percepciji. S druge strane, nepovjerljivost ovaj tekst pretvara u znanstvenu-fantastiku, neku bizarnu priču o opsesiji s mitskim...
Kritika • 29.03.2022.

Stefan Zweig : Novela o šahu

'Novela o šahu' izvanredna je literarna partija šaha između autora i čitatelja, partija u kojoj prvi potonjeg svakim svojim potezom uvlači dublje u sukob, navodi na praćenje njegove igre i nikada mu ne dopušta da u potpunosti preuzme vodstvo. Poput velikog doktora, i Zweig je u glavi složio desetke mogućih čitateljskih odgovora svojim literarnim podražajima.
Kritika • 28.03.2022.

Stanislav Habjan : Car je gol na kiši

Usprkos performansu kao nul-točki knjižne konzumacije i upućivanju na internetski „izlog snimaka“ umjetničkoga kolektiva, važno je napomenuti da knjigu možemo, sa svim njenim prividnim nedovršenostima, recepcijski gustirati neovisno o (ne)uknjiženom kontekstu. Upravo je to ono što knjizi dopisuje osobitu vrijednost, estetski zamah realiziran dominantno stilski neutralnim, korespondentnim zalihama jezika.
Kritika • 24.03.2022.

Dragan Jurak : Ah!

U Jurakovoj knjizi na djelu je svojevrsni dnevnik egzistencije čiji je esencijalni sastojak (i) umjetnost, dnevnik koji, moglo bi se reći, stapa autobiografsko, autofikcijsko i umjetničko, sinkopiranim ritmom povezano s uže poetskim segmentima (koji također nisu lišeni autofiktivnog), s tim da su ti segmenti najčešće jako daleko od standardnije shvaćene poezije, pa i poezije u prozi.
Kritika • 21.03.2022.

Tena Štivičić : 64

U doba sveopće dezorijentiranosti gdje se svakakve grozote trpaju pod osviještenu žensku književnost, gdje autorice koje su se godinama opravdano borile protiv sumnjive odrednice ženskog pisma odnedavno histerično zahtijevaju da ih se nagrađuje upravo i samo zato jer su žene, moram zaključiti da smo sretni što postoji Tena Štivičić koja živi feminizam u najzdravijem obliku.
Kritika • 03.01.2022.

Arkadij i Boris Strugacki: Teško je biti bog

Od vremena kada su braća Strugacki napisali svoj roman do danas prošlo je šezdesetak godina. Mnogo se toga promijenilo, no čini se da je danas 'Teško je biti bog' još aktualniji i provokativniji nego u doba svog nastanka. Nije potrebno putovati do druge planete: neizrecivo siromašnom dijelu čovječanstva u, recimo, Africi netko se iz evropskog višeg sloja doista može doimati poput boga.
Kritika • 24.12.2021.

Franjo Nagulov : Bilo jednom na Divljem istoku

U Nagulovljevu romanu aktualizirano je mnoštvo dnevno-političkih i društvenih pitanja, među ostalim, pitanja zapošljivosti mladih u obrazovanju i kulturi, odnosa društva prema kulturi i književnosti, pitanja zanemarenih i instrumentaliziranih branitelja, politikanstva u malim sredinama, prekarnoga rada i posljedične egzistencijalne nesigurnost itd.