Kritika • 19.05.2017.

Stefan Hertmans : Slikar i rat

Knjiga koja se u velikoj mjeri bavi i slikarstvom logično i očekivano prepuna je literarnih slika, dojmljivo dočaranih pejzaža ostvarenih poetiziranom nabrajalačkom tehnikom kojom pred očima čitatelja autor kreira prizore iznimne uvjerljivosti, poput svojevrsnih predložaka za kakva slikara da ih iz literature, iz svijeta riječi, prenese u svijet oblika, boja i linija.
Kritika • 15.05.2017.

Dimitri Verhulst : Nažalosnost stvari

Verhulst u romanu 'Nažalosnost stvari' uspijeva u onome što je osobina dobrih pisaca: simpatije čitatelja okreće u smjeru moralno i društveno diskutabilnih likova, dok su 'društveno prihvatljivi' u knjizi prokazani kao trogloditski malograđani.
Kritika • 10.05.2017.

Konstantin Vaginov : Jarčeva pjesma

'Jarčeva pjesma' roman je o duhovnom egzilu, iza njegovih likova kriju se neki prepoznatljivi akteri postrevolucionarne scene (među njima i Bahtin). No prije nego odrazi stvarnih pjesnika i filozofa oni su 'kompleksne tvorevine koje nose kulturno pamćenje', Vaginovljevi likovi ispunili su svoju misiju kao poveznice između svjetova raskoljenih 1917.
Kritika • 03.05.2017.

Kristian Novak : Ciganin, ali najljepši

Novakova virtuoznost u kombiniranju dijalektalnog i govornog izraza prilagođenih pripovjednim perspektivama osvježenje je u novijoj hrvatskoj književnosti. Uz proboj iznimno aktualnih, svježih tema u domaći prozni pejzaž, čini se da smo napokon dočekali vrijeme u kojemu njihovo jezično oblikovanje posuđuje iz bogatstva jezika kakav možemo zamisliti da ga koriste ljudi od krvi i mesa, koji hodaju ulicama...
Kritika • 30.04.2017.

Jurica Pavičić : Klasici hrvatskog filma jugoslavenskog razdoblja

Jurica Pavičić kreće od lapidarnog, kanonskog izbora deset autora i dvanaest filmova, no svakim esejom duboko zasijeca u dominantne filmske stilove i tematske mijene hrvatskog filma, i još dublje u povijesne, društvene i ekonomske fenomene hrvatskog društva, ispisujući izvanredne ekskurse na temu turizma, legitmiteta vlasti, ili etičkih atributa građanstva.
Kritika • 03.04.2017.

Anonimna : Jedna žena u Berlinu: ratni dnevnici

Desetljećima su u Njemačkoj masovna silovanja bila tabu. Trebalo je vremena da se taj kompleks ponovo otvori, i to prvenstveno kao pitanje ratnih zločina, ne kao revizionistički pokušaj izjednačavanja krivnje, niti kao pitanje 'časti njemačkih žena'.
Kritika • 24.03.2017.

Semezdin Mehmedinović : Me'med, crvena bandana i pahuljica

Velika je to priča. 'Me'med, crvena bandana i pahuljica' knjiga je o bolesti, o imigraciji, o identitetima, o obitelji, ali prije svega knjiga o braku, o partnerstvu, o starosti, o ljubavi 'dva udara': srčanog i moždanog. Mehmedinović tu priču ispisuje u fragmentarnoj, dnevničkoj formi, spontanoj i rastresitoj, ali istodobno složenoj i duboko personaliziranoj.