Kritika • 23.06.2017.

Philippe Claudel : Stablo u zemlji Toraja

O životu ćemo najviše reći pripovijedajući o umiranju, baš kao što najispunjenije živimo tek kad osvijestimo vlastitu smrtnost. 'Stablo u zemlji Toraja' Philippea Claudela grobnica je za izgubljenog druga, no i puno više od toga – istodobno nekrolog za sve kojih više nema i pomalo nesvakidašnje slavljenje života.
Kritika • 20.06.2017.

Edi Matić : Regija Stranaca

'Regija stranaca' je roman u kojemu svašta pliva. Od romana pljačke do političkog trilera, od sitnog kriminala do krupnog kriminala, od sitne do krupne korupcije, od geopolitike do teorija zavjere, od povijesti do mitomanije. Ideja je jednostavna: kroz prepoznatljive, transparentne žanrovske forme plasirati nevidljive, zakulisne povijesne i političke istine. Regija pritom postaje središtem svijeta.
Kritika • 16.06.2017.

Sanja Lovrenčić : Zagrebačko djetinjstvo šezdesetih

Sanja Lovrenčić ne priča jezikom, niti gleda pogledom djeteta već na sebe navlači dječju krabulju iz koje sporadično izbijaju obrisi drugih (starijih) varijacija njenoga glasa/identiteta. Nije tu riječ o jeftinom ili loše skrojenom kostimu koliko je riječ o svjesnom izboru, o stavu prema prošlosti koja se i ovdje – kao i bilo gdje drugdje – javlja kao amalgam subjektivnog i objektivnog.
Kritika • 12.06.2017.

Andre Comte-Sponville : Ni seks ni smrt

Comte-Sponvilleov pregled galantni je pokušaj spašavanja ljubavi. Poznat kao 'kršćanski ateist' ili 'ateist s vjerom' Sponville prihvaća pojmove beskonačnosti, vječnosti, apsoluta, misterije i ljubavi, ali odbacuje Boga, Crkvu, dogmatizam, fundamentalizam i fanatizam. Za njega ljubav nije Bog. No to ne sprečava Sponvillea da divinizira ljubav...
Kritika • 31.05.2017.

Matt Thorne : Prince

Thorne je ispisao ozbiljnu glazbenu biografiju, ali postavlja se pitanje koliko tu zapravo uopće ima Princea, biografije. Koliko se netko uopće može ispisati, predstaviti, samo kroz njegovo profesionalno ili umjetničko stvaralaštvo.
Kritika • 10.05.2017.

Konstantin Vaginov : Jarčeva pjesma

'Jarčeva pjesma' roman je o duhovnom egzilu, iza njegovih likova kriju se neki prepoznatljivi akteri postrevolucionarne scene (među njima i Bahtin). No prije nego odrazi stvarnih pjesnika i filozofa oni su 'kompleksne tvorevine koje nose kulturno pamćenje', Vaginovljevi likovi ispunili su svoju misiju kao poveznice između svjetova raskoljenih 1917.
Kritika • 30.04.2017.

Jurica Pavičić : Klasici hrvatskog filma jugoslavenskog razdoblja

Jurica Pavičić kreće od lapidarnog, kanonskog izbora deset autora i dvanaest filmova, no svakim esejom duboko zasijeca u dominantne filmske stilove i tematske mijene hrvatskog filma, i još dublje u povijesne, društvene i ekonomske fenomene hrvatskog društva, ispisujući izvanredne ekskurse na temu turizma, legitmiteta vlasti, ili etičkih atributa građanstva.