Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Anda Bukvić Pažin ×

Kritika • 28.02.2019.

Maurice Sendak : Tamo gdje su divlji stvori

Slikovnica Tamo gdje su divlji stvori obrađuje univerzalne, velike i važne teme. To su ljubav, gnjev, nemoćan bijes djeteta, roditeljska moć i kontrola, sigurnost, uloga mašte. Osim tih univerzalija, otvara se još mnogo tema koje su potencijalno plodna polja istraživanja. Recimo, ova bi slikovnica mogla poslužiti kao primjer različitih konstrukcija djetinjstva u slici i tekstu.
Razgovor • 28.09.2018.

Ellen Elias Bursać : Treba djelovati, a ne vječito jadikovati

Naša udruga ALTA svake godine ima veliki skup, ovogodišnji se održava u Indiani. Na tim skupovima, osim sastanaka članova, imamo i panele na kojima se raspravlja o konkretnim pitanjima, i jedna od tema koju svaki put obrađujemo su recenzije. To je, dakle, tema, na razini našeg prevoditeljskog društva: kako recenzirati prijevod kad ne poznajete izvorni jezik.
Kritika • 19.05.2018.

Suzy Lee : Val

Ova slikovnica kroz niz promišljenih motiva zadire u velike ideje i otvara puno tema za razgovor s djecom. To je priča o susretu s prirodom, koja je privlačna i zazorna istovremeno te izaziva i divljenje i strah. Njezina promjenjivost i nepostojanost opisana je kroz gibanje valova. Posebno je dirljiv opis zaigranog djetinjstva – mama se cijelo vrijeme drži podalje i kao da šalje (vrlo važnu) poruku da se...
Kritika • 19.02.2018.

Roman Simić i Manuel Šumberac : Jura i kuckalo protiv dosade

I dok opisi dosade koje nam Roman Simić donosi imaju verbalnu i vizualnu snagu, ilustrator Manuel Šumberac svojim je crtežima Jurin problem zgrabio točno u centar – i zakucao ga u roditeljsko-dječju svakodnevicu: on se dosađuje usred kocaka, raketa, uz bicikl, teleskop, bendžo i sigurno još milijun i četiristo osamdeset tisuća stvari koje uopće ne stanu u kadar.
Kritika • 28.11.2017.

Benji Davies : Djedov otok

Ovu sam slikovnicu odabrala zbog teme. Nisam znala na koji se način oko te teme slažu tekst i slika, ali znala sam da se obrađuje, ili barem snažno implicira problematika kojom se inače naše slikovnice ne bave. Jer slikovnice su šarene, a smrt je crne boje. Jer djecu učimo lijepim stvarima, a ne onome što nama nanosi bol. Jer djecu volimo pa ih štitimo, i ne izlažemo ih smrti. Samo životu. Ili tako...
Kritika • 14.03.2017.

Lars Klinting : Kastor peče kolač

Cijeli ciklus s Kastorom u glavnoj ulozi vrijedna je lekcija za autore slikovnica za djecu predčitalačke dobi, jer pokazuje skladan odnos teksta i ilustracije kakav se na našim prostorima, nažalost, ne viđa često. Kod Larsa Klintinga se slikovni i tekstualni medij nadopunjuju: ono što nije ispisano, nacrtano je. I koliko god bio raskošan u ilustraciji, autor je kratak i jezgrovit u tekstu.