Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Matko Vladanović ×

Kritika • 18.07.2018.

Darko Macan i Igor Kordej : Maršal Bass

Od spektakularnih Kordejevih masovki i divljih scena u blatu gdje, kao kod Hermanna, 'svaki lik smrdi na sebi svojstven način', do Macanovih sporadičnih izleta u vesele bizarnosti s mrtvim bebama ili narušavanja tvrde atmosfere parafraziranjem šeretskog Brixyjevog jezika 'Maršal Bass' isijava zaraznu energiju i kreativno veselje kakvo se već godinama nije vidjelo u umornim, dugovječnim serijalama koji...
Kritika • 18.04.2018.

André Franquin, Jean De Mesmaeker–Jidéhem : Gaston slavi šezdeseti rođendan

Možda je upravo taj nonšalantni odnos prema radnom mjestu i karijeri, ta kritika sakrosanktnih maksima novovjekovnog kapitalizma, zaogrnuta u veseli i bezbrižni jezik dječjega stripa razlog zbog kojega Gaston nije doživio izdanje na engleskom jeziku sve do 2017. godine. Previše je tu bilo europske anarhije da bi se to samo tako, bez kontrole, serviralo američkoj djeci.
Kritika • 02.03.2018.

Robert E. Howard: Kraljica Crne obale

Howardovska fantastika, utjelovljena u pričama o Conanu, nastavit će i dalje golicati maštu, ako ni zbog čega drugoga, a ono zbog toga što smo svjesni fundamentalne i pomalo porazne istine o ljudskoj prirodi koju je Howard svojom fikcijom dohvatio. A fikcija je, kako je to ustvrdio neki Grk blizak Aleksandru Velikome, istinitija od povijesti, mada se i iz povijesti da štošta naučiti.
Kritika • 01.02.2018.

Tea Tulić : Maksimum jata

Fragmentarna struktura teksta pokušava reflektirati stvarnost iz svih njenih zakučastih puteva, logika i modaliteta. U tom smislu 'Maksimum jata' traga za 'autentičnim' pripovijedanjem života koji se, kako nam je poznato, rijetko odvija u smislenim cjelinama i uglavnom se odvija u razgovoru sa samim sobom.
Kritika • 09.01.2018.

Tanja Mravak : Naša žena

Jezik njenih priča je, poput samih junakinja, životan i uvjerljiv, a opet običan, neočuđen. I kad piše svađu, i kad piše raspravu, i kad piše zajedljivi komentar i ironiju, i kad je cinična, i kad se smije, i kad su joj likovi tužni, zlobni, blesavi ili samo nezainteresirani, Tanja Mravak uvijek ostaje unutar okvira govora, pokazujući kako se običnom komunikacijom pripovijedaju bogati svjetovi ispunjeni...
Kritika • 16.06.2017.

Sanja Lovrenčić : Zagrebačko djetinjstvo šezdesetih

Sanja Lovrenčić ne priča jezikom, niti gleda pogledom djeteta već na sebe navlači dječju krabulju iz koje sporadično izbijaju obrisi drugih (starijih) varijacija njenoga glasa/identiteta. Nije tu riječ o jeftinom ili loše skrojenom kostimu koliko je riječ o svjesnom izboru, o stavu prema prošlosti koja se i ovdje – kao i bilo gdje drugdje – javlja kao amalgam subjektivnog i objektivnog.
Razgovor • 09.05.2017.

Marko Šunjić : U televizijskim emisijama strip je trinaesto prase

Reklamu uglavnom ne možeš platiti, stoga bi bilo idealno da na nekakvoj državnoj televiziji, koja bi se trebala brinuti o kulturnim potrebama građana (svi na kraju plaćamo pretplatu), postoji nekakva emisija koja bi sustavno pratila i strip. Sam tu teško išta mogu postići. Za takve bi stvari bio potreban sustavni angažman cijele branše ili cijele kulturne sredine.