Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Višnja Vukašinović (Pentić) ×

Kritika • 04.12.2017.

Alain Badiou: Metafizika stvarne sreće i David Albahari: 21 priča o sreći

U materijalistički i narcistički koncipiranim narativima zapadnog svijeta sreća se pojavljuje kao identitetski imperativ koji je na krilima liberalnog kapitalizma bez alternative prije svega mišljen kao jednokratna ugoda odnosno kao ultimativni proizvod koji možemo konzumirati. No puno je važnije kako u ovoj koncepciji ideje sreće ona u potpunosti isključuje kategorije susreta i empatije.
Kritika • 19.08.2017.

Patrick Modiano : Mjesto za zvijezdu

Modianov junak neprestano provocira očekivanja što ih na njega postavlja činjenica njegova židovstva – on je sve što književnošću ovjekovječeni 'vječni Žid' nije – bonvivan, cinik, hedonist, rasipnik. Središnja nit u priči jest hrvanje s identitetskim stereotipima koji vrebaju na svakom koraku prijeteći da ga liše njegove autentične biti odnosno slobode da bude ono što jest bez obzira na...
Kritika • 29.01.2017.

Kuda idu izgubljene djevojke (Dora Bruder)

Modiano ima svoja sredstva i svoju logiku koja je suprotna onoj povjesničara. On ne istražuje da bi došao do takozvane istine, on fantazira da bi stvorio istinu onih kojima je on bila uskraćena. Njegov je posao iskupljenje nijemih, nepravedno zavijenih šutnjom.
Esej • 19.01.2017.

Njena borba i njegova borba (Ferrante i Knausgaard)

Pozornicom umjetnosti riječi suvereno vladaju dvije figure koje dubinski propituju autobiografsku potku pisanja – Karl Ove Knausgaard i Elena Ferrante – i to s posve suprotnih strana. On predimenzionira autorsku poziciju poništavajući razliku između sebe i pripovjedača, dok ona poziciju autora jednako samosvjesno minimalizira čineći je nedostupnom.
Kritika • 11.04.2016.

John Burnside : Ljeto utopljenika

Burnside svoj roman, koji u narativnom smislu krase neočekivane natruhe kriminalističkog trilera, smješta u ambijent malenog otoka duboko u Arktičkom krugu. Nadahnut nordijskim mitovima i predajama škotski pisac uspješno rekreira atmosferu sa slavne slike norveškog slikara Haralda Sohlberga "Ribarova kuća" koja ujedno daje i naslov središnjem dijelu romana.
Kritika • 20.05.2014.

C. K. Stead : Rizik

Esej • 04.03.2014.

Alain Resnais

Kada je o Resnaisu riječ jedno je sigurno: rijetko je koji redatelj u zadnjih pola stoljeća toliko unaprijedio i proširio naše razumijevanje igranog filma, kako svojim genijalnim formalnim invencijama, posebno na području montaže i zvuka, tako i neprikosnovenom suvremenošću tematike primjetnoj već u najranijim ostvarenjima. Formalna je inventivnost Resnaisovih filmova često u drugi plan bacala činjenicu...
Kritika • 28.01.2014.

Florin Lãzãrescu : Naš posebni izvjestitelj

Ironijska oštrica romana stoga je tupa, a iznesena kritika poznata i predvidljiva. Kritika je razorna onda kada je zaodjenuta u ruho koje je novo, svježe, jedinstveno. Priča o padu iz nevinosti i gubitku duhovnih vrijednosti jednog naivnog mladića, čija je sudbina valjda metafora suvremene rumunjske povijesti u Našem posebnom izvjestitelju, provučena je kroz poprilično poznate tematske i stilske obrasce s...
Kritika • 27.09.2013.

Feri Lainšček : Nedodirljivi

Lainšček svoje Cigane naime smješta u kontekst recentne povijesti ovih prostora pa su njegovi živopisni junaci duboko obilježeni prilikama u komunističkoj Jugoslaviji te svjedoče ratovima i brzopoteznim smjenama ideologija. Njihove pak privatne preokupacije su univerzalne - more ih ljubav i smrt - te su se prisiljeni s njima obračunavati na često tragikomičan način, dakle posvema ljudski, bez debelih...