Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel
Vijest • Piše: I.P. - MV • 21.11.2019.

Borivoj Radaković dobitnik Nagrade Janko Polić Kamov za roman 'Hoćemo li sutra u kino'

Ovogodišnji dobitnik Nagrade Janko Polić Kamov je Borivoj Radaković za roman “Hoćemo li sutra u kino“ (V.B.Z., Zagreb, 2018). Nagrada mu se dodjeljuje, između ostalog: "Zbog tematske inovativnosti, oštroga zadiranja u tabue, bespoštednog sondiranja bračnih mutnih odnosa, zbog 'brutalne', ali jezično sputane ljepote, ovaj Radakovićev roman daleko se izdiže nad najvišim vrhuncima psiho-socijalne, ljubavno-erotske proze u hrvatskoj književnosti. – stoji u priopćenju žirija.

Svečana dodjela Nagrade odvila se u četvrtak, 21. studenog 2019. u 12 sati, u vili Arko u Zagrebu (Basaričekova 24).
 

Obrazloženje žirija (Zoran Ferić, predsjednik žirija, Dorta Jagić i Igor Mandić):

Borivoju Radakoviću, premda rođenom (1951. g.) s pogrešne strane etnički čiste krvne zavjese, ništa nije smetalo da se u nekoliko desetljeća, naime od devedesetih godina prošloga stoljeća do danas, prometne u jednog od najbriljantnijih korisnika-uživatelja-promicatelja domovinskoga jezika u hrvatskoj književnosti. Ovim samo aludiramo da je on svojom „brutalnom prozom“, kao u romanu „Sjaj epohe“ iz 1990. godine, iznimnom pripovjedačkom vještinom pokazao kako dezinficiranje jezika vodi u bolno nacionalno čišćenje. No, tadašnji četrdesetogodišnjak kao žestoki rokenrol kritičar, sada je uoči svojih sedamdesetih godina, u skladu sa zrelom dobi, oblikovao protagonista romana „Hoćemo li sutra u kino“ (V.B.Z., Zagreb, 2018.), koji u osrednjosti svoje egzistencije (do)pušta da se svijet oko njega razlijeva, dok je njegova jedina uporišna energetska točka na koju se može osloniti, srećom, samo ljubomora! Pitajući se je li „poludio“ kada dobija „napadaje ljubomore“, dotični srednjoškolski profesor pokušava pronaći neke tragove i dokaze za svoju sumnju i trijumfira – kako mu se učinilo – u homoseksualnom snošaju sa zaista utvrđenim ženinim ljubavnikom. Monogamni protagonist rezignirano zaključuje tu bračnu epizodu – tijekom koje je, ali samo u sebi – na fantazmatski način čitateljima predočio kakve patnje preživljava, samo umišljeni ili stvarni, rogonja.

Fabulativno priča je vješto vođena između psiholoških opservacija i čak maloga triler zapleta, sva sročena u lapidarnim rečenicama koje i takve prelaze okvire sažetih poglavlja. Zbog tematske inovativnosti, oštroga zadiranja u tabue, bespoštednog sondiranja bračnih mutnih odnosa, zbog „brutalne“, ali jezično sputane ljepote, ovaj Radakovićev roman daleko se izdiže nad najvišim vrhuncima psiho-socijalne, ljubavno-erotske proze u hrvatskoj književnosti. Kamovljevski „pljuvač“ na psihoanalitičkome divanu s kojega je brzo kidnuo! Možda – u KINO!
 

Osim romana „Hoćemo li sutra u kino“ Borivoja Radakovića, u finale Nagrade Kamov uvršteni su:

Senko Karuza, Fotografije kraja, Meandar Media, Zagreb, 2018.
Maša Kolanović, Poštovani kukci i druge jezive priče, Profil, Zagreb, 2019.
Zvonimir Mrkonjić, Reciklažno dvorište, Meandar Media, Zagreb, 2019.
Luka Ostojić, Upomoć, pročitali smo knjigu! Klinički pojmovnik kritičkog čitanja, Kulturtreger, Zagreb, 2018.
Nikola Petković, Put u Gonars, Profil, Zagreb, 2018.
Milana Vuković Runjić, Majstori u mojoj kući, Vuković&Runjić, Zagreb, 2018.

– Komentari –

– Povezani sadržaj –

– Pretraži sve članke –