Kritika • 02.03.2018.

Robert E. Howard: Kraljica Crne obale

Howardovska fantastika, utjelovljena u pričama o Conanu, nastavit će i dalje golicati maštu, ako ni zbog čega drugoga, a ono zbog toga što smo svjesni fundamentalne i pomalo porazne istine o ljudskoj prirodi koju je Howard svojom fikcijom dohvatio. A fikcija je, kako je to ustvrdio neki Grk blizak Aleksandru Velikome, istinitija od povijesti, mada se i iz povijesti da štošta naučiti.
Kritika • 26.02.2018.

Korana Serdarević : Eksperiment Irene Tot

'Eksperiment Irene Tot' prikriveno je angažirani roman: nije mu u prvom redu stalo da kritizira nepisane norme i pravila po kojima 'se živi', ali kritika je sastavni dio junakinjinih promjena. Njezine su najoštrije kritike upućene nepisanim društvenim pravilima po kojima žena treba biti isključivo supruga i majka, kao i mišljenju da se identitet osobe ključno temelji na njezinoj nacionalnoj pripadnosti.
Kritika • 23.02.2018.

Philipp Blom : Rastrgane godine: 1918.-1938.

Iskustvo Prvog svjetskog rata bio je katalizator moderne. 'Ono je položilo temelj za iščašene poglede na svijet i radikalizirane perspektive međuratnog doba, tako što je vojnike na fronti – njih posebice – izložilo tom potpuno modernom svijetu, u kojem je sve masovno producirano, standardizirano i numerirano', u 'kojem je smrt dolazila iz daljine', a vojnici su bili samo topovsko meso tog modernističkog...
Kritika • 19.02.2018.

Roman Simić i Manuel Šumberac : Jura i kuckalo protiv dosade

I dok opisi dosade koje nam Roman Simić donosi imaju verbalnu i vizualnu snagu, ilustrator Manuel Šumberac svojim je crtežima Jurin problem zgrabio točno u centar – i zakucao ga u roditeljsko-dječju svakodnevicu: on se dosađuje usred kocaka, raketa, uz bicikl, teleskop, bendžo i sigurno još milijun i četiristo osamdeset tisuća stvari koje uopće ne stanu u kadar.
Kritika • 19.02.2018.

Rosemary Sullivan : Staljinova kći: Neobičan i buran život Svetlane Alilujeve

Pripovjedni ton Rosemary Sullivan odmjeren je i diskretan, lišen strasti, u želji da što realnije, sa što širim pogledom, razumijevanjem i uravnoteženosti oslika po svemu izuzetnu, nevjerojatnu, vrlo tegobnu psihologiju i sudbinu Svetlane Alilujeve, ali i sudbine mnogih drugih ljudi s kojima je junakinja priče bila u krvnom srodstvu ili u drugim vrstama bliskosti.
Kritika • 23.01.2018.

Igor Mandić : Predsmrtni dnevnik

Mandić u svoj dnevnik ubacuje sve što mu dođe pod ruku, po sistemu fish, bananas, old pyjamas, kako su pjevali Monty Pythoni. Sve ide: od afektivnog obračuna s Kantom i njegovom osudom samoubojstva do internetskih kolumni... Od pretiskanog intervjua za beogradske novine povodom Sajma knjiga, do pretiskane Adine osmrtnice.
Kritika • 15.01.2018.

Hannah Arendt, Martin Heidegger : Pisma: od 1925. do 1975., i druga svjedočanstva

Pedesetogodišnja veza između Arendt i Heideggera ljubav je stoljeća, između dvoje ljudi koji su svaki na svoj način, kao filozofi i intelektualni divovi, odredili stoljeće. Veza s nekoliko dimenzija odnosa. S kompromitirajućim dionicama, i s iskupljujućim potencijalom. S dramom. I možda prije svega, romansa između Židovke i Nijemca.