Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel
Najava • Piše: MV Info • 22.08.2006.

Karantena br. 10 - festival suvremenih izvedbenih umjetnosti
Održava se
25.08.2006.

Od 25. kolovoza do 6. rujna 2006. u organizaciji Art radionice Lazareti u Dubrovniku će se desetu godinu za redom događati 'Karantena festival'. Festival predstavlja suvremenu nezavisnu scensku produkciju. Ovogodišnji je festival jubilarni deseti i ujedno oproštajni posljednji stoga se i događa pod motom «Propustili ste devet Karantena, propustite i desetu».

No, to ne znači da će Art radionica Lazareti iz Dubrovnika prestati sa organizacijom i manifestacija i produkcijom projekata suvremene izvedbene provinijencije. Za 2007. godinu ARL najavljuje promjenu termina i forme, scenski program tijekom cijeloga ljeta i veliki broj izvrsnih gostovanja i produkcija hrvatskih i inozemnih suvremenih redatelja, glumaca, plesača, koreografa, performera, vizualnih umjetnika i glazbenika.

Jubilarni i oproštajni deseti Karantena festival vam predstavlja:

25/08 :: Kazalište Marina Držića / Marin Držić Theatre :: 21:00 h
Heiner Müller: «QUARTETT / KVARTET»

Redatelj: Ivica Buljan
Prijevod na hrvatski: Snježana Rodek
Prijevod na slovenski: Milan Štefe
Prostor: Slaven Tolj, Tina Gverović, Ben Cain
Kostimografija: Ana Savić-Gecan
Asistent režije: Darko Japel
Glume: Ana Karić i Robert Waltl
Glazbenik: Tvrtko Dujmović

Produkcija: Mini teater Ljubljana i Teatar ITD Zagreb
Koprodukcija: Mestno gledališče Ptuj, Slovensko stalno gledališče Trst, Cankarjev dom Ljubljana, Art radionica Lazareti Dubrovnik, Zadar Snova, Novo kazalište i Kazalište Marina Držića Dubrovnik

Sve bitne karakteristike Laclosovih «Opasnih veza» sačuvane su u Kvartetu Heinera Muellera. Dok se radnja Laclosovog romana odvija u «velikom kazalištu svijeta», u Kvartetu se svijet priziva, a u stvari je odsutan. Taj «bunker poslije Trećeg svjetskog rata« kako ga u didaskaliji opisuje autor, priziva ideju zatvorenog prostora, tajnih društava, mjesta realizacije sadističke predstave u kojoj je sve dopušteno, gdje se sve može reći i učiniti. Daleko od stranih pogleda, u potpunom povjerenju, Merteuil i Valmont predaju se ritualu kojeg poznaju samo njih dvoje, a svoja tijela i duše podaju perverznim igrama. Užitak manifestiraju u volji za uništenjem drugoga (jedne djevice i druge, kreposne supruge), uništenjem Boga i Crkve preko radikalnog ateizma i volje za žrtvovanjem, uništenjem društvenih i moralnih vrijednosti, uništenjem ljudske vrste kroz auto-destrukciju i sterilne seksualne odnose.

www.mini-teater.si

26/08 :: Lazareti :: 21:00 h
Joris Lacoste: «COMMENT FAIRE UN BLOC / KAKO STVORITI BLOK»
Fausto Paravidino: GENOVA 01

Redatelj: Ivica Buljan
Prevodilac i dramaturg: Zlatko Wurzberg
Glazba: Tigrova mast
Scenska instalacija: Tomislav Mostečak

Joris Lacoste: COMMENT FAIRE UN BLOC / KAKO STVORITI BLOK
Izvođači: Sven Jakir, Rona Žulj, Miran Kurspahić, George Stanciu, Hrvoslava Brkušić & Tigrova mast: Niko Potočnjak, Bruno Motik, Tvrtko Dujmović

Tekst francuskog autora Jorisa Lacostea, «Kako stvoriti blok» (prvo izvedenom 2002. kao radijski tekst, objavljenom 2005. ) ne može se otprve asocirati s kazalištem, ipak napisana je kako bi bio izgovoren i tek na pozornici postavlja problematiku koja je upravo kazališna. Ta kazališnost dokida prikazivanje, izvedbu, teatralnost, glumačku prezentnost i tehnike, katarzu…, no ne u smislu stvaranja nekakave anti-predstave ili nihilističke predstave. Bliže je to ostvarenju jednog poetskog čina, manifestiranju određene problematike.

Fausto Paravidino: «GENOVA 01»
Izvođači: Darko Japelj, Miro Manojlović
Produkcija: Teatar ITD Zagreb
Koprodukcija Novo Kazalište, Zadar Snova, ARL Dubrovnik

Fausto Paravidino među talijanskim dramatičarima mlađe generacije zauzima istaknuto mjesto. Genova iz njegovog teksta «Genova 01» nije metaforički grad kao atenska Teba; a anonimni glasovi iz teksta nisu dramske već stvarne osobe. Ne radi se o tome da se «predstavi» tragedija za vrijeme antiglobalističkih prosvjeda za vrijeme summita G8 u Genovi, već da se iz nje učini osobna kronika. Kronika tragičnih događaja istodobno je i istraga o njima. Istraga za cilj ima rasvjetljenje ubojstva Carla Giulianija. Paravidino kroz nju prokazuje manipulaciju jezikom, osobito uporabu riječi kao demokracija, sloboda, terorizam i odgovornost. To je istraga umorstva, istraga nad riječima, i na koncu nad stvarnom prirodom demokracije zapadnih režima, od tragedije do povijesti, i od povijesti do političke filozofije.

27/08 :: Lazareti :: 23:00 h
Goncalo Ferreira de Almeida: «MARIA BAKKER – THE LEGEND»
cabaret - show
(Lisabon, P)

«Pojma nemam koliko sam stara. Vjerovali ili ne, ne postoji dokument koji dokazuje da sam uopće rođena. Možda me zato i zovu Legenda. Neizmjerno sam sretna što sam napokon u Dubrovniku« Maria Bakker.

28/08 :: Hotel Croatia, Cavtat :: 21:00 h
Nataša Lušetić: «EGOMANIJA / EGOMANIA»
koncept i režija: Nataša Lušetić
Teatar EXIT (Zagreb, HR)

Multimedijalna predstava koja pojam jastva promatra kroz prizmu "uspješnog poslovanja". Ono što je donedavno bila osobna zamjenica, promućurnim manadžmentom postaje - EGO KORPORACIJA.
Baš kao i svake druge tvrtke, cilj EGO KORPORACIJE je:
- Poslovati sa što većim dobitkom
- Pod svaku cijenu izbjegavati stečaj, no istovremeno uspješno spekulirati drugim emocionalno deficitnim tvrtkama
- Konstantno usavršavati proizvodnju - stvaranje sebe - putem vještog ulaganja u razvoj softvera (egzotični hobiji, ekstremni sportovi) i hardvera (ugradnja silikona)
- Optimalizirati marketing: sveprisutno pojavljivanje u žižama svih događanja, uživo te putem 3D on-line komunikacije
- Konkurentno kotirati na burzi dionica, duhovitosti, erudicije, seksepila, vršiti proboj na internacionalna tržišta
- Poslovati uredno, rasti polagano te nadasve voditi precizno i transparentno emocionalno računovodstvo

Putem medija filma, Interneta i teatra, «EGOMANIJA» propituje analnost razvijenog kapitalizma koji san o besmrtnosti nadomješta snom o profitu.

www.teatarexit.hr

29/08 :: Lazareti :: 21:00 h
Karmen Dugeč: «NO EGO»
(Dubrovnik, HR)

Multimedijalni projekt, 2005
Dijelovi projekta: istraživanje 'Kako uništiti moć?'
majice s porukom 'No Ego'
web platforma www.NoEgo.info

Anketa 'Kako uništiti moć?' se može ispuniti na izložbi ili na web stranici www.NoEgo.info . Dobiveni odgovori s raznih lokacija se obrađuju i objavljuju na web stranici i prevode na što više jezika. Moj sadašnji odgovor na pitanje je uništiti egoizam. Otisnut je na majice koje zainteresirani mogu dobiti. Umjesto etiketa na majicama je našivena adresa web stranice. Na stranici je galerija sa fotografijama svih ljudi koji su dobili majice. Tamo se mogu downloadati i šablone 'No Ego' za uradi-sam print.

Projekt je prvi put prezentiran u rujnu 2005. u Napulju na Bijenalu mladih umjetnika Europe i Mediterana i htjela bih ga prezentirati na što više različitih lokacija. Do sad je sakupljeno oko 1000 odgovora i podijeljeno preko 1000 majica na 2 lokacije.
Moj glavni interes je otkrivanje načina/puta kako efikasno uništiti moć i u tome tražim pomoć što više drugih ljudi. Usput koristim priliku da pokušam proširiti inicijativu rastakanja egoizma. Majice su odabrane kao pokretni masmedij - kao statement i/ili provokacija. Poruka je u fontu i boji poznatog ‘No Loga’ Naomi Klein i na ovaj način povezuje egoizam s konzumerizmom/snobizmom.

30/08 :: Lazareti :: 22:00 h
Darko Rundek & Cargo Orkestar KONCERT

Rundek i Cargo Orkestar odsvirati će svoj prvi zajednički studijski album naslovljen s «MHM A-HA OH YEAH DA-DA« i podnaslovljen sa «Priče o seobama i ljubavne pjesme«

www.rundekcargoorkestar.com

31/08 :: Lazareti :: 22:00 h
QUEER TOUR - filmski program - 3. dio
(program realiziran kroz platformu Clubture)

Queer Zagreb u suradnji sa udrugama Art radionicom Lazareti iz Dubrovnika i Drugo more iz Rijeke organizirao je programe ljetne filmske queer turneje. Ovo je treći i za ovu godinu posljednji blok gostovanja queer filmografije u Dubrovniku.

www.queerzagreb.org

02/09 :: Lazareti :: 21:00 h
Gary Anderson: Politicising ‘Home Movies’: Art Activism and Family / Kućni politički film: Umjetnički aktivizam i obitelj

Projekcije kućnih aktivističkih filmova koji pokušavaju objediniti javni politički aktivizam i osobne forme političkog protesta.

Home Movies:
Early Spring 2004: Crovie – Dubrovnik
Summer 2005: Edinburgh – Santa Clara, Cuba - Liverpool
Condi in Liverpool, Dick in Dubrovnik (2006) (u suradnji s Lenom Šimić i Srdjanom Cvijetić)

03/09 :: Lazareti :: 21:00 h
Vili Matula: «TOČKA / DOT»
koncept i režija/ director: Vili Matula
(Zagreb, HR)

...Vilim Matula u «Točki» želi nešto reći o mogućnosti da nešto kaže s pozornice, ali u poziciji između lika koji mora preuzeti već samim izlaskom na nju i privatnog sebe koji i ovog na pozornici gleda s poprilične udaljenosti. Za prelazak te granice rutinirani izvođači već imaju unutarnji prekidač, dok oni koji ga nemaju naprežu i tijelo i duh do granica zbog kojih je glumačkom poslu trebalo dugo da dostigne građansku vjerodostojnost i dignitet. Matula se pak trudi zadržati taj dualizam, ali ne kao izvor konflikta sa samim sobom, nego kao mjesto refleksije i izvedbe te refleksije, zadovoljavajući tako obje strane. (Igor Ružić, Radio 101)

05/09 :: Lazareti :: 21:00 h
«SRAMOTA / DISGRACE»
po Coeetzeu i Bergmanu
režija: Saša Božić
Dramaturgija: Ivor Martinić
Dramaturška obrada: Olja Lozica, Ivor Martinić, Saša Božić
Glazba: Damir Šimunović
Kostimi i scena: Filip Jevtić
Svjetlo: Aleksandar Čavlek
Izvode: Antonija Stanišić
Barbara Matijević
Linda Begonja

produkcija: K.O., ADU i Eurokaz (Zagreb, HR)

Predstava mladog redatelja Saše Božića «Sramota» projekt je koji suprotstavlja roman «Sramota» J. M. Coetzeea filmu «Krici i šaputanja» Ingmara Bergmana. «Sramota», roman J. M. Coetzeea, nagrađenog Nobelovom nagradom za književnost 2003, potresna je priča o gubljenju moralnih moći i odgovornosti za zlodjelo.
Iz nimalo nježne priče smještene u Južnoafričku Republiku u vrijeme Apartheida, pisane iz zapadnjačke, gotovo proustovske vizure, Božić apstrahira samo ženske figure koje su istovremeno i najveće žrtve ponuđenih događaja. Žene u romanu, unatoč tjelesnoj i duhovnoj agoniji kojoj su podvrgnute, ne nalaze izlaz iz sramote svojih identiteta. Njihova snaga leži, paradoksalno, u plahosti kojom se prepuštaju nasilju, uvjerene u domašaj neke više pravde.
Drugi predložak, Bergmanov film «Cries and Whispers», radnju smješta na staro švedsko imanje na kojem su zatvorena četiri ženska lika. Bergman secira tihi raspad njihova života, grozomoran učinak emocionalne i tjelesne truleži koja ih rastače.(...) Balansirajući na granici iskazivog, «Sramota» je ozbiljan, minuciozan kazališni postupak u kojem jedva ekspresivan pokret i šaputanje zamjenjuje klepetanja i naklapanja bilo koje vrste.(...)

ARL zahvaljuje Ministarstvu kulture Republike Hrvatske, Gradu Dubrovniku, Kazalištu Marina Držića (Dubrovnik), Hotelu Croatia (Cavtat), Fondaciji Trust for Mutual Understanding (New York, USA), Tiskari Alfa-2, (Dubrovnik), Dekorbirou Turković Cvijetić (Vladivostok)

– Povezani sadržaj –

– Pretraži sve članke –