Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Carstvo medija : Zbornik tekstova

  • Nakladnik: Litteris
  • Urednik: Dražen Katunarić
  • 11/2012.
  • 460 str., meki uvez
  • ISBN 9789537250515
  • Cijena: 170.00 kn
  • Cijene knjiga samo su informativnog karaktera. Knjige potražite u knjižarama ili u knjižnicama.
Masovni mediji, zajedno s informatikom, elektronikom i telefonijom, danas su teška industrija društva, glavna poluga globalizacijskog sustava i širenja neoliberalnog koncepta; oni služe tomu da neprestano uvećavaju moć pojedinaca a spuštaju razinu mase. Na djelu je planetarna unifikacija ponašanja, ukusa, normi s pomoću medija, podvrgavanje svijesti efemernim zbivanjima, a i svojevrsna analfabetizacija korisnika i čitatelja.

Medijski je svijet postao zaseban svijet, sa svojim kodovima, slikama, jezikom i istinom te proizvodi pa prodaje vlastitu stvarnost, papir i pokretne slike, kao što druge industrije proizvode tekstil, vijke ili kreme za sunčanje. Informacija nije više slobodna i kritička nego pronosi jednu ideju, istinu, svjetonazor u oksimoronskom spoju jednoumnog pluralizma. Umjesto dokaza vjerodostojnosti, današnji mediji pokazuju očigledni deficit demokracije srazmjeran velikom stupnju ovisnosti o "gazdama", financijskim grupama koji i nemaju baš puno veze sa svijetom novinstva.

Ovaj zbornik tekstova postavlja ozbiljna pitanja o funkcioniranju medija i njihovim totalitarističkim pretenzijama. Zamišljen je hrestomastijski, kao nezabilazna cjelina za onog tko se želi baviti promišljanjem medija. Stoga se u knjizi krenulo od prvog amblematičnog teoretičara medija Marshala McLuhana (čije su dvije izreke o globalnom selu i Mediju kao poruci postali sastavni dio opće kulture) i referentnim tekstovima u kojima su najavljene sve kulturne mutacije koje će pretrpjeti mediji od konca sedamdesetih godina do današnjih dana kad se izvorni smisao ideje slobode tiska i medija kao temelja demokracije pomalo izgubio.

Većina zastupljenih autora i teoretičara istaknuti su intelektualci: esejisti, pisci, filozofi, sociolozi, novinari, publicisti koji nerijetko s različitih pozicija pristupaju problematici medija.

© Bilješke o knjigama izrađene su na osnovu informacija dobivenih od nakladnika i njihove dodatne uredničke obrade temeljem uvida u sadržaj knjige, te se kao takve ne smiju prenositi bez prethodnog dogovora s uredništvom portala.

– Komentari –

– Od istog nakladnika –

Prethodna Slijedeća Vidi sve knjige

– Pretraži sve knjige –