Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel
Tatjana Gjurković

Terapija igrom : Kako razviti vještine za razumijevanje djeteta i produbiti odnos s njim

  • Nakladnik: Harfa
  • 11/2018.
  • 204 str., meki uvez
  • ISBN 9789537351588
  • Cijena: 120.00 kn
  • Cijene knjiga samo su informativnog karaktera. Knjige potražite u knjižarama ili u knjižnicama.

Ova knjiga pokušava odgovoriti na pitanje možemo li biti strukturirani, dosljedni u pravilima, zahtjevima, a istovremeno biti njegujući, pažljivi, osjetljivi na dječje emocije i potrebe. Na jednostavan način autorica je sažela i prenijela dječji unutarnji svijet emocija i načine kako se što bolje uključiti u njega.

Ovo je jedna od onih knjiga koje odmah želite imati u kućnoj bib-lioteci ako radite s djecom ili ste roditelj. Kada postanete roditelj, najprije shvatite da morate uvijek raditi na sebi i na odnosu sa svojom djecom. Obilje razne literature i dostupnost informacija kaoda je otežalo današnje roditeljstvo, pa nas ova knjiga u „moru” razne literature vraća u samu srž odgoja i onoga što je djeci doista bitno - da ih volimo baš takvima kakvi jesu, ali i da aktivno sudjelujemo u njihovom životu kroz njima najvažniji medij, igru.

Autorica nam kroz vrlo jednostavan i razumljiv jezik donosi glavne teme koje prožimaju veliko područje odgoja i obrazovanje. Igra, emocije, empatija, temperament, granice i ohrabrujuće poruke koje jačaju djetetovo samopouzdanje na prvi su pogled svima vrlo jasni pojmovi, ali kada ih počnete aktivno koristiti u odnosu s djecom, stvari postaju malo teže, što se i iščitava iz bogatstva pri-mjera koje navodi autorica, a dogodili su se svakome od nas.

Iznimno su korisni prilozi koji nas upućuju na samorefleksiju i rad na sebi, kao i dio o različiti temperamentima. Sve to uvelike može pomoći svima nama koji se bavimo odgojem i obrazovanjem djece, bilo kroz usklađivanje svoga temperamenta i različitih tempera-menata u odgojnoj skupini ili kroz osnaživanje u radu s roditeljima.

Ova je knjiga na jednostavan način sažela i prenijela dječji unu-tarnji svijet emocija i načine kako se što bolje uključiti u njega. Kao strastvenog knjigoljupca jako me veseli što je ovakva odlična knjiga izašla iz pera hrvatske autorice.

Ružica Leš, odgojiteljica

 

**

Predgovor drugom izdanju

Iznimno me razveselilo kada je izdavač javio da će uskoro trebati novo izdanje knjige. Otkako je knjiga izdana, dobila sam puno povratnih informacija da je roditeljima vrlo korisna knjiga. Iznenadio me je broj stručnjaka, kolega psihologa, psihoterapeuta, pedagoga, edukacijskih rehabilitatora, socijalnih pedagoga, odgojitelja, učitelja, a zasigurno ima i još ponekih koje sam ovdje nenamjerno izostavila, koji su mi također rekli kako im je moja knjiga vrlo korisna u radu. Kako je to bio cilj pisanja ove knjige, naravno, ovakve povratne informacije me silno vesele i motivirale su me da razmišljam o sadržaju drugog izdanja.

U drugom izdanju dodala sam neke dijelove unutar već postojećih poglavlja, neke primjere te dodatno pojasnila neke dijelove s nadom da će sadržaj biti još jasniji. Uz to, dodala sam i poglavlje o privrženosti, temi koja je iznimno važna kada je riječ o razvoju odnosa s djetetom.

Držala sam se etičkih načela struke i načina kako se pišu primjeri. Drugim riječima, primjeri koji su opisani, i u prvom i u drugom izdanju, su inspirirani primjerima mog rada. Neki koji se tiču samo opservacije odgovaraju opisu, dok oni koji su proizašli iz psihoterapijske prakse malo su izmijenjeni s ciljem da se ne može prepoznati o kojem djetetu i obitelji se točno radi.

Nadam se da će se ovo drugo izdanje knjige naći na novim policama i da će Vas sve i dalje motivirati da ste usredotočeni na djetetove emocije umjesto na ponašanje, na to da uspostavite ili održavate podržavajući odnos s njim umjesto da ste više usmjereni na probleme s kojima se trenutno suočavate. Nadam se također da će ova knjiga insipirati da što veći broj stručnjaka koristi vještine iz terapije igrom te da će se to proširiti na način da će se u odgojno-obrazovnim ustanovama s vremenom stavljati veći naglasak na socio-emocionalni razvoj djeteta umjesto na akademske vještine. Brojna su istraživanja koja dokazuju da kada je socio-emocionalni razvoj djeteta podržavan, da će tada djetetove spoznajne vještine uslijediti.

Tatjana Gjurković

© Bilješke o knjigama izrađene su na osnovu informacija dobivenih od nakladnika i njihove dodatne uredničke obrade temeljem uvida u sadržaj knjige, te se kao takve ne smiju prenositi bez prethodnog dogovora s uredništvom portala.

– Komentari –

– Od istog nakladnika –

Prethodna Slijedeća Vidi sve knjige

– Od istog autora –

Prethodna Slijedeća Vidi sve knjige

– Pretraži sve knjige –