Famoznih 400 kilometara : Eseji i kritike iz bescarinske zone

• Nakladnik: V.B.Z.
  • 05/2007.
  • 193 str., meki uvez + zaštitna kutija
  • ISBN 9789532016833
  • Cijena: 13.27 eur
    Preračunato po fiksnom tečaju konverzije 7,53450 kuna za 1 euro
  • Cijene knjiga su informativnog karaktera, navodimo prvu cijenu po izlasku knjige iz tiska. Preporučamo da cijene i dostupnost knjiga provjerite kod nakladnika ili u knjižarama! Moderna vremena više se ne bave prodajom knjiga, potražite ih u knjižarama, antikvarijatima ili u knjižnicama.
Teofil Pančić je pozorno i uredno, a sve uglavnom o svome trošku, pratio hrvatski književni zivot, pogotovu od kraja devedesetih. Pisao je o knjigama hrvatskih pisaca, bez obzira na to što čitatelji novina za koje je radio do tih knjiga, uglavnom, nisu mogli doći. Ili su ih naručivali od prijatelja koji dolaze iz Zagreba, Osijeka ili nekog drugog grada. Pančić je ispratio sve važnije fenomene i skandale ovdašnje književne scene. FAK i ono što se s FAK-om događalo opisao je faktografski vjernije i vjerodostojnije nego većina onih koji su se sličnim poslom pokušavali baviti u Hrvatskoj.

Čitajući hrvatsko, s pristojne razdaljine od Bajaginih 442 do Zagreba, Pančić je bio savršeno izoliran i distanciran od onoga što čini društveni, uglavnom psihosocijalni i skatološki, kontekst žive hrvatske književnosti. Niti je znao što se o kojem piscu nad zagrebačkim pisoarima priča, niti ga je trebalo zanimati koju su trojicu ove sezone proglasili za najbolje suvremene prozaike, e samo da bi sjebali lanjsku trojicu, niti na koji način su jedni pisci uzurpirali medije na račun drugih, niti na koje su sve načine, pokraj lažnih muških veličina, zapostavljene i skrajnute sve te genijalne žive hrvatske spisateljice. Pančić je, srećom po sebe i po knjige koje čita, daleko da dalje ne može biti od onih koji tim knjigama čine prirodni okoliš.
(Iz pogovora Miljenka Jergovića “Daleki kritičar hrvatske književnosti”)

***

Teofil Pančić je rođen 1965. u Skopju, odrastao u Zagrebu, zivi u Zemunu i Novom Sadu. Kolumnist je i književni kritičar tjednika Vreme. Objavljivao eseje, kolumne, kritičke prikaze, komentare i druge tekstove u nizu listova i časopisa, među kojima su Naša Borba, Globus, Feral Tribune, Dnevnik, Pobjeda, Monitor, Republika, Helsinška povelja, Severni bunker, Godine nove, Balcanis, Telex, Danas, Zemlja, Treći program Radio Beograda, Radio Slobodna Evropa, BH Dani, Sarajevske bilježnice, Nezavisni, Bulevar, Vojvodina, XZ, Playboy i dr.. Objavio knjige: «Urbani Bušmani”, Biblioteka XX vek, Beograd 2000., «Čuvari bengalske vatre”, Biblioteka XX vek, Beograd 2004., «Na hartijskom zadatku”, Dnevnik, Novi Sad 2006., «Osobeni znaci”, Beopolis, Beograd 2006., «Karma koma”, Biblioteka XX vek, Beograd 2007.

© Bilješke o knjigama izrađene su na osnovu informacija dobivenih od nakladnika i njihove dodatne uredničke obrade temeljem uvida u sadržaj knjige, te se kao takve ne smiju prenositi bez prethodnog dogovora s uredništvom portala.

– Od istog nakladnika –

– Od istog autora –