Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Vanja Kulaš ×

Razgovor • 13.10.2015.

Zoran Malkoč : Pisac sam koji neozbiljno govori o strahovito ozbiljnim stvarima

Dobra književnost mora biti subverzivna, ona mora razarati viđenje stvari, vraćati im čistoću i nevinost, prati ih od prljavštine kojima ih se svakodnevno zaodijeva. Mene više od nekakve kritike društva zanima i muči činjenica što smo svi mi postali obična, svakodnevna čudovišta.
Kritika • 17.08.2015.

Tarjei Vesaas : Ptice

Tajna zavodljivosti ovog samozatajnog, no tim iznimnijeg teksta upravo je u viđenju usporene seoske kolotečine, sjevernjačke arkadije iz očišta muškarca ograničene svijesti, koji pomaknutom doživljajnošću pridaje jednostavnoj rustikalnosti očuđujuću poetičnost.
Kritika • 01.06.2015.

Angela Carter : Krvava odaja i druge priče

Nasilje i okrutnost u svojim tekstovima Angela Carter koristi kao feminističku strategiju, zbog čega joj se upućuju kritike kako u pokušajima destruiranja kulturnih stereotipa i struktura moći ona tek reproducira maskulinu pornografiju.
Razgovor • 29.04.2015.

Vanda Mikšić : Od književnog djela očekujem da me kao Alisu uvede u svoje čudo

Mislim da bi svakako što prije trebalo poraditi na tome da prevoditelji dobiju svoju kuću, institut, centar, nazovimo to kako želimo, u kojemu bi se nalazilo sjedište DHKP-a, biblioteka, konferencijska dvorana...
Kritika • 20.03.2015.

Elvis Peeters : Utorak

Petersov neimenovani pojedinac problematičnog moralnog određenja iz blazirane perspektive postkolonijalne eurocentričnosti i nehotice demontira površnu sliku Belgije kao benigne zemlje vafla i samostanskog piva.
Kritika • 12.11.2014.

Ivica Prtenjača : Brdo

Prtenjačin izgnanik, ili možda - ovisno o kutu gledanja - bjegunac, nije jalovi zen-meditant. Lišen svakog hipsteraja i šminkerskog eskapizma, on je ruiniran čovjek, zgađen nad vlastitom inercijom i beskičmenjaštvom, koji žudi za novim smislom i konačnim samoostvarenjem. A gore, nadomak nebu, čuvajući Otok od požara, naš Sallinger ponovno će se roditi. Potom će se, nakon tromjesečne vječnosti,...
Kritika • 21.10.2014.

Kjell Westö : Privid 1938.

Kjell Westö se ne opterećuje složenim fabuliranjem, svu svoju pomnju upućuje uobličavanju svakodnevnih događaja i naoko beznačajnih interakcija. Osjenčavanjem unutarnjih života psihološki slojevitih karaktera Westö čitateljev interes s grandioznih povijesnih zbivanja pomiče na individualne ljudske priče u njihovoj pozadini i poteže tako pitanja morala, empatije, društveno odgovornog djelovanja....